Research Article
BibTex RIS Cite

İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama ve Yorumlama Becerilerinin İstasyon Tekniği ile Geliştirilmesi

Year 2023, Volume: 5 Issue: 2, 105 - 121, 26.12.2023

Abstract

Bu çalışmada okuma yazmayı öğrenmiş ancak okuduğunu anlama ve yorumlama becerisi henüz tam olarak gelişmemiş ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ve yorumlama becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışma eylem araştırması modeli ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu Ege bölgesindeki bir şehirde öğrenim gören 22 birinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Öğrencilere okuma anlama becerisini geliştirmek için istasyon tekniği uygulanmış ve uygulama sürecinde günlükler ve öğrenci odak grup görüşmeleri ile veriler toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin etkinlikleri sevdikleri ve mutlu oldukları, okuma konusunda isteksiz davranan öğrencilerin de farklı istasyonlarda farklı etkinlikler yapma düşüncesi ile daha istekli hale geldikleri belirlenmiştir. Ayrıca teknik sayesinde öğrencilerin derse karşı ilgileri artmış istasyonlarda farklı etkinlikler yaparak daha fazla düşünerek okudukları metni anladıklarını fark etmişlerdir.

References

  • Aksoy, D. N. (2003). Eylem araştırması: eğitimsel uygulamaları iyileştirme ve değiştirmede kullanılacak bir yöntem. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 36(36), 474-489. https://dergipark.org.tr/en/pub/kuey/issue/10361/126837
  • Akyol, H. (2020). Türkçe ilk okuma yazma öğretimi (18. Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Alacapınar, G. G. F. (2009). İstasyon tekniği ile ders işlemeye yönelik öğrenci görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 137-147. https://dergipark.org.tr/tr/pub/aibuefd/issue/1496/18103
  • Avcı, H. (2015). İngilizce öğretiminde istasyon tekniğini kullanımının akademik başarıya, tutumlara ve kalıcılığa etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Batdı, V. ve Semerci, Ç. (2012). Derslerde istasyon tekniği uygulamasının yansıtıcı sorgulaması. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 190-203. https://doi.org/10.14686/201212009
  • Bekereci, Ü., Şimşek, F. , Hamzaoğlu, E. ve Yazıcı, M. (2020). Fen bilimleri dersinde istasyon tekniği kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve fen tutumlarına etkisi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(6), 1779-1786. https://doi.org/10.18506/anemon.761630
  • Benek, İ. (2012). İstasyonlarda öğrenme tekniğinin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki başarılarına etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Beyhan, A. (2013). Eğitim örgütlerinde eylem araştırması. Bilgisayar ve Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 65-89. https://dergipark.org.tr/en/pub/jcer/issue/18614/196496?publisher=jcer
  • Bozpolat, E. ve Arslan, A. (2018). Türkçe öğretiminde istasyon tekniği kullanımına ilişkin nitel bir çalışma. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(39), 55-97. https://doi.org/10.31795/baunsobed.437727
  • Cohen, E. G. ve Anthony, B. (1982). Expectation states theory and classroom learning. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED214750.pdf
  • Demir, M. R. (2008). İstasyonlarda öğrenme modelinin hayat bilgisi dersindeki üst düzey beceri erişisine etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Dündar, H. ve Akyol, H. (2014). Okuma ve anlama problemlerinin tespiti ve giderilmesine ilişkin örnek olay çalışması. Eğitim ve Bilim, 39(171).
  • Eilks, I. (2002). Learning at stations in secondary level chemistry lessons. Science Education International, 13(1), 11-18.
  • Epçaçan, C. (2018). Okuma ve anlama becerilerinin öğretim sürecine etkisi üzerine bir değerlendirme. Electronic Turkish Studies, 13(19), 615-630. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14123
  • Erdağı, S. ve Önel, A. (2015). İstasyon tekniğinin uygulandığı fen ve teknoloji dersine ilişkin öğrenci görüş ve performanslarının değerlendirilmesi. e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 28-37. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kafkasegt/issue/19195/204096
  • Furutani, S. S. (2007). How does one successfully ımplement learning centers at the third grade level. [Master’s Thesis, Pacific Lutheran University]. https://www.proquest.com/dissertations-theses/how-does-one-successfully-implement-learning/docview/304708974/se-2?accountid=16392
  • Genç, M. (2013). Çevre eğitiminde istasyon tekniğinin kullanılması hakkında öğretmen adaylarının görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 188-203.
  • Gözütok, D. (2006). The principles and medhots in learning. (1. Baskı). Ekinos Yayınları.
  • Kara Ekemen, D., Atik, A. D. ve Erkoç, F. (2017). Dokuzuncu sınıf biyolojik çeşitlilik ve korunması konusunun istasyon tekniği kullanılarak öğretilmesi ve öğrencilerin uygulamadan memnuniyeti. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 318 – 339. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019..-518071
  • Karadağ, B. F. (2020). İstasyon tekniğinin türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanımı. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 560-578. https://dergipark.org.tr/tr/pub/inuefd/issue/56519/511793
  • Karatay, H. (2009). Okuma stratejileri bilişsel farkındalık ölçeği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(19), 58-80. https://doi.org/10.11616/AbantSbe.242
  • Kasap, Y., Doğan, N. ve Koçak, C. (2021). PISA 2018’de okuduğunu anlama başarısını yordayan değişkenlerin veri madenciliği ile belirlenmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(4), 241-258. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.959609
  • Kayıran, B. K., ve Ağaçkıran, Z. K. (2018). İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarının ve okuma hızlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 30-44.
  • Koca, M. (2018). Altıncı sınıf fen bilimleri dersi hücre konusunun öğretiminde istasyon tekniği uygulamasının öğrencilerin akademik başarısına, kalıcılığına ve tutumlarına etkisi, [Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Köseoğlu, P., Soran, H. ve Storer, J. (2009). Developing Learning Stations for The Purification of Waste Water. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 1(1), 210-214. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2009.01.038.
  • Lebak, K. (2005). Connecting outdoor field experiences to classroom learning: a qualitative study of the participation of students and teachers in learning science. [Doctoral Dissertation, Pennsylvania University]. https://repository.upenn.edu/dissertations/AAI3168031/
  • Marshall, C. ve Rossman, G. B. (2014). Designing qualitative research. (1. Baskı). Sage.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2. Baskı). Sage.
  • Ocak, G. (2008). Yöntem ve teknikler. G. Ocak (Ed.). Öğretim İlke ve Yöntemleri (2. Baskı, s. 212-292) içinde. Pegem Akademik Yayıncılık.
  • Ocak, G. (2010). The effect of learning stations on the level of academic success and retention of elementary school students. The New Educational Review, 21(2), 146 – 157.
  • Ocak, G. ve Akkaş Baysal, E. (2021). Eylem araştırmasını anlamak. G. Ocak (Ed.) Eğitimde eylem araştırması ve örnek araştırmalar (3. Baskı, s. 1-49) içinde. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • OECD (2019). PISA 2018 assessment and analytical framework. OECD Publishing. https://doi.org/10.1787/b25efab8-en PISA (2021). 2018 Türkiye ön raporu, http://pisa.meb.gov.tr/eski%20dosyalar/wp-content/uploads/2020/01/PISA_2018_Turkiye_On_Raporu.pdf adresinden 24.03.2023 tarihinde alınmıştır.
  • Porter, E. J. (2004). Classroom learning centers: study of a junior high school learning assisted program in mathematics. [Master’s Thesis, Pacific Lutheran University]. https://www.proquest.com/dissertations-theses/classroom-learning-centers-study-junior-high/docview/305038988/se-2
  • Robertson, B. (2003). Learning Station. U.S. Patent Documents, U.S. Patent No:6767215. https://docs.google.com/viewer?url=patentimages.storage.googleapis.com/pdfs/US6767215.pdf adresinden 17.03.2023 tarihinde alınmıştır.
  • Şenyurt, Y. S. ve Şahin, Ç. (2022). 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde İstasyon Tekniği Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarı ve Tutumlarına Etkisi. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 259-278. https://dergipark.org.tr/tr/pub/akuned/issue/73080/1163572
  • Tseng, Y. W. (2008). Effects of using the learning station model as a phonics remedial program in an elementary school. [Master’s Thesis, National Pingtung University of Education].
  • Uzun, S. A. (2022). Arı Maya. https://seyitahmetuzun.com/okuma-anlama-metni-ari-maya/ adresinden 20.12.2022 tarihinde alınmıştır.
  • Uzun, S. A. (2022). Leylekler. https://seyitahmetuzun.com/okuma-anlama-metni-leylekler/ adresinden 20.12.2022 tarihinde alınmıştır.
  • Vardar, A. ve Sarıoğlu, S. (2017). İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin okuma, yazma ve okuduğunu anlama düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. AJELI - Anadolu Eğitimde Liderlik ve Öğretim Dergisi, 5(1), 28-43.
  • Yaman, Y. E. ve Aydemir, M. (2018). Noktalama işaretlerinin istasyon tekniği ile öğretimi sürecine ilişkin öğrenci görüşleri. Kesit Akademi Dergisi, 4(13), 258 – 270. https://doi.org/10.18020/kesit.1394
  • Yıldırım, B. (2015). İçerik çözümlemesi yönteminin tarihsel gelişimi uygulama alanları ve aşamaları. B. Yıldırım (Ed.). İletişim Araştırmalarında Yöntemler: Uygulama ve Örneklerle (1. Baskı, s. 105-155). Literatürk Akademia.

Developing Reading Comprehension and Interpretation Skills of Primary School First Grade Students with Station Technique

Year 2023, Volume: 5 Issue: 2, 105 - 121, 26.12.2023

Abstract

This study aims to develop reading comprehension and interpretation skills of primary school first grade sThis study aims to develop reading comprehension and interpretation skills of primary school first grade students who have learned to read and write but whose reading comprehension and interpretation skills have not yet fully developed. For this purpose, the study was carried out with the action research model. The station technique was used to improve the reading comprehension and interpretation skills of primary school first grade students. The study group of the research consists of 22 first-year students studying in a city in the Aegean region. The station technique was applied to the students to improve their reading comprehension skills and data were collected through diaries and student focus group interviews during the application process. Content analysis was used in the analysis of the data. According to the results of the research, it was determined that the students liked the activities and were happy, and the students who were reluctant to read became more willing to do different activities at different stations. In addition, they realized that they understood the text they read by thinking more by doing different activities at the stations, which increased the students' interest in the lesson with the station technique.

References

  • Aksoy, D. N. (2003). Eylem araştırması: eğitimsel uygulamaları iyileştirme ve değiştirmede kullanılacak bir yöntem. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 36(36), 474-489. https://dergipark.org.tr/en/pub/kuey/issue/10361/126837
  • Akyol, H. (2020). Türkçe ilk okuma yazma öğretimi (18. Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Alacapınar, G. G. F. (2009). İstasyon tekniği ile ders işlemeye yönelik öğrenci görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 137-147. https://dergipark.org.tr/tr/pub/aibuefd/issue/1496/18103
  • Avcı, H. (2015). İngilizce öğretiminde istasyon tekniğini kullanımının akademik başarıya, tutumlara ve kalıcılığa etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Batdı, V. ve Semerci, Ç. (2012). Derslerde istasyon tekniği uygulamasının yansıtıcı sorgulaması. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 190-203. https://doi.org/10.14686/201212009
  • Bekereci, Ü., Şimşek, F. , Hamzaoğlu, E. ve Yazıcı, M. (2020). Fen bilimleri dersinde istasyon tekniği kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve fen tutumlarına etkisi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(6), 1779-1786. https://doi.org/10.18506/anemon.761630
  • Benek, İ. (2012). İstasyonlarda öğrenme tekniğinin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki başarılarına etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Beyhan, A. (2013). Eğitim örgütlerinde eylem araştırması. Bilgisayar ve Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 65-89. https://dergipark.org.tr/en/pub/jcer/issue/18614/196496?publisher=jcer
  • Bozpolat, E. ve Arslan, A. (2018). Türkçe öğretiminde istasyon tekniği kullanımına ilişkin nitel bir çalışma. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(39), 55-97. https://doi.org/10.31795/baunsobed.437727
  • Cohen, E. G. ve Anthony, B. (1982). Expectation states theory and classroom learning. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED214750.pdf
  • Demir, M. R. (2008). İstasyonlarda öğrenme modelinin hayat bilgisi dersindeki üst düzey beceri erişisine etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Dündar, H. ve Akyol, H. (2014). Okuma ve anlama problemlerinin tespiti ve giderilmesine ilişkin örnek olay çalışması. Eğitim ve Bilim, 39(171).
  • Eilks, I. (2002). Learning at stations in secondary level chemistry lessons. Science Education International, 13(1), 11-18.
  • Epçaçan, C. (2018). Okuma ve anlama becerilerinin öğretim sürecine etkisi üzerine bir değerlendirme. Electronic Turkish Studies, 13(19), 615-630. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14123
  • Erdağı, S. ve Önel, A. (2015). İstasyon tekniğinin uygulandığı fen ve teknoloji dersine ilişkin öğrenci görüş ve performanslarının değerlendirilmesi. e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 28-37. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kafkasegt/issue/19195/204096
  • Furutani, S. S. (2007). How does one successfully ımplement learning centers at the third grade level. [Master’s Thesis, Pacific Lutheran University]. https://www.proquest.com/dissertations-theses/how-does-one-successfully-implement-learning/docview/304708974/se-2?accountid=16392
  • Genç, M. (2013). Çevre eğitiminde istasyon tekniğinin kullanılması hakkında öğretmen adaylarının görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 188-203.
  • Gözütok, D. (2006). The principles and medhots in learning. (1. Baskı). Ekinos Yayınları.
  • Kara Ekemen, D., Atik, A. D. ve Erkoç, F. (2017). Dokuzuncu sınıf biyolojik çeşitlilik ve korunması konusunun istasyon tekniği kullanılarak öğretilmesi ve öğrencilerin uygulamadan memnuniyeti. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 318 – 339. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019..-518071
  • Karadağ, B. F. (2020). İstasyon tekniğinin türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanımı. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 560-578. https://dergipark.org.tr/tr/pub/inuefd/issue/56519/511793
  • Karatay, H. (2009). Okuma stratejileri bilişsel farkındalık ölçeği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(19), 58-80. https://doi.org/10.11616/AbantSbe.242
  • Kasap, Y., Doğan, N. ve Koçak, C. (2021). PISA 2018’de okuduğunu anlama başarısını yordayan değişkenlerin veri madenciliği ile belirlenmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(4), 241-258. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.959609
  • Kayıran, B. K., ve Ağaçkıran, Z. K. (2018). İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarının ve okuma hızlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 30-44.
  • Koca, M. (2018). Altıncı sınıf fen bilimleri dersi hücre konusunun öğretiminde istasyon tekniği uygulamasının öğrencilerin akademik başarısına, kalıcılığına ve tutumlarına etkisi, [Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Köseoğlu, P., Soran, H. ve Storer, J. (2009). Developing Learning Stations for The Purification of Waste Water. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 1(1), 210-214. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2009.01.038.
  • Lebak, K. (2005). Connecting outdoor field experiences to classroom learning: a qualitative study of the participation of students and teachers in learning science. [Doctoral Dissertation, Pennsylvania University]. https://repository.upenn.edu/dissertations/AAI3168031/
  • Marshall, C. ve Rossman, G. B. (2014). Designing qualitative research. (1. Baskı). Sage.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2. Baskı). Sage.
  • Ocak, G. (2008). Yöntem ve teknikler. G. Ocak (Ed.). Öğretim İlke ve Yöntemleri (2. Baskı, s. 212-292) içinde. Pegem Akademik Yayıncılık.
  • Ocak, G. (2010). The effect of learning stations on the level of academic success and retention of elementary school students. The New Educational Review, 21(2), 146 – 157.
  • Ocak, G. ve Akkaş Baysal, E. (2021). Eylem araştırmasını anlamak. G. Ocak (Ed.) Eğitimde eylem araştırması ve örnek araştırmalar (3. Baskı, s. 1-49) içinde. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • OECD (2019). PISA 2018 assessment and analytical framework. OECD Publishing. https://doi.org/10.1787/b25efab8-en PISA (2021). 2018 Türkiye ön raporu, http://pisa.meb.gov.tr/eski%20dosyalar/wp-content/uploads/2020/01/PISA_2018_Turkiye_On_Raporu.pdf adresinden 24.03.2023 tarihinde alınmıştır.
  • Porter, E. J. (2004). Classroom learning centers: study of a junior high school learning assisted program in mathematics. [Master’s Thesis, Pacific Lutheran University]. https://www.proquest.com/dissertations-theses/classroom-learning-centers-study-junior-high/docview/305038988/se-2
  • Robertson, B. (2003). Learning Station. U.S. Patent Documents, U.S. Patent No:6767215. https://docs.google.com/viewer?url=patentimages.storage.googleapis.com/pdfs/US6767215.pdf adresinden 17.03.2023 tarihinde alınmıştır.
  • Şenyurt, Y. S. ve Şahin, Ç. (2022). 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde İstasyon Tekniği Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarı ve Tutumlarına Etkisi. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 259-278. https://dergipark.org.tr/tr/pub/akuned/issue/73080/1163572
  • Tseng, Y. W. (2008). Effects of using the learning station model as a phonics remedial program in an elementary school. [Master’s Thesis, National Pingtung University of Education].
  • Uzun, S. A. (2022). Arı Maya. https://seyitahmetuzun.com/okuma-anlama-metni-ari-maya/ adresinden 20.12.2022 tarihinde alınmıştır.
  • Uzun, S. A. (2022). Leylekler. https://seyitahmetuzun.com/okuma-anlama-metni-leylekler/ adresinden 20.12.2022 tarihinde alınmıştır.
  • Vardar, A. ve Sarıoğlu, S. (2017). İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin okuma, yazma ve okuduğunu anlama düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. AJELI - Anadolu Eğitimde Liderlik ve Öğretim Dergisi, 5(1), 28-43.
  • Yaman, Y. E. ve Aydemir, M. (2018). Noktalama işaretlerinin istasyon tekniği ile öğretimi sürecine ilişkin öğrenci görüşleri. Kesit Akademi Dergisi, 4(13), 258 – 270. https://doi.org/10.18020/kesit.1394
  • Yıldırım, B. (2015). İçerik çözümlemesi yönteminin tarihsel gelişimi uygulama alanları ve aşamaları. B. Yıldırım (Ed.). İletişim Araştırmalarında Yöntemler: Uygulama ve Örneklerle (1. Baskı, s. 105-155). Literatürk Akademia.
There are 41 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Curriculum Development in Education, Classroom Education
Journal Section Articles
Authors

Gürbüz Ocak 0000-0001-8568-0364

Tuğba Özer 0009-0009-2950-7562

Akın Karakuyu 0000-0001-7370-5464

Early Pub Date December 9, 2023
Publication Date December 26, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Ocak, G., Özer, T., & Karakuyu, A. (2023). İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama ve Yorumlama Becerilerinin İstasyon Tekniği ile Geliştirilmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Dergisi, 5(2), 105-121.

Open Access Policy
KSUJED provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge.