BibTex RIS Cite

İlköğretim Kurumları Yöneticilerinin ve Öğretmenlerin Örgütsel Kültür Algılamalarına İlişkin Bir Analiz

Year 2016, Volume: 13 Issue: 1, 0 - 0, 19.10.2016

Abstract

Bu araştırma, ilköğretim kurumlarında görev yapan okul yöneticilerin ve öğretmenlerin kendi kurumlarında var olan kültüre ilişkin görüşlerini ortaya koymaya yönelik bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında, Diyarbakır ili merkez ilçeleri (Bağlar, Kayapınar, Sur, Yenişehir) sınırları içinde bulunan 374 ilköğretim kurumunda (ilkokul ve ortaokul) görev yapan 9.285 yönetici ve öğretmen oluşturmaktadır. Örneklemini ise, Diyarbakır il merkezindeki 4 merkez ilçenin her birinden tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen 4’er okul olmak üzere, toplam 16 okulda görev yapan ve araştırmaya katılan 369 okul yöneticisi ve öğretmen oluşturmaktadır. Yönetici ve öğretmenlerin görüşleri, Goffee ve Jones (1996) tarafından geliştirilen “Örgütsel Kültür Anketi” kullanılarak alınmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS ve AMOS paket programları aracılığı ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları, yönetici ve öğretmenlerin kurumlarını en çok dayanışma kültürü ile ilişkilendirdiklerini göstermiştir. Ayrıca, örnekleme alınan yönetici ve öğretmen görüşlerine göre okullardaki kültürün sosyalleşme ve dayanışma açısından “orta” düzeyde olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.

Anahtar Kelimeler: Örgütsel kültür, sosyalleşme, dayanışma, ilköğretim kurumu, okul yöneticisi, öğretmen 

Year 2016, Volume: 13 Issue: 1, 0 - 0, 19.10.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Cemal Aküzüm

Çetin Tan

Tuba Yavaş

M.berat Uçar This is me

Publication Date October 19, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 13 Issue: 1

Cite

APA Aküzüm, C., Tan, Ç., Yavaş, T., Uçar, M. (2016). İlköğretim Kurumları Yöneticilerinin ve Öğretmenlerin Örgütsel Kültür Algılamalarına İlişkin Bir Analiz. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1).

KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.