Research Article
BibTex RIS Cite

A Phenomenological Analysis on the Reasons for Teachers' Failure in Work Engagement

Year 2020, Volume: 17 Issue: 2, 680 - 728, 20.10.2020
https://doi.org/10.33437/ksusbd.716213

Abstract

This research attempts to determine teachers’ views regarding the reasons for teachers' failure in work engagement. Having a qualitative research design, the research utilized a phenomenological design. The research sample consisted of 34 teachers working at different levels in the city centre of Kahramanmaraş during 2019-2020 academic year. The data were obtained through interviews and content analysis was used during data analysis. The research findings revealed that the reasons causing the teachers' failure in work engagement were gathered under 9 themes. These were identified as the reasons related to occupational commitment and occupational attitude; family-related reasons; the reasons related to the current economic situation and income level of the occupation; the reasons related to the political developments in the country; the reasons related to the sociocultural and socioeconomic characteristics of the place where teachers work; the reasons related to the society’s view towards education / teacher; reasons related to the news in social media and other communication tools; reasons related to school stakeholders (central and provincial management, school administrators, teachers, students, parents and other staff). Based upon the findings, various recommendations were provided for practitioners and researchers.

References

  • Agyemang, Collins Badu ve Ofei, Samuel Batchison, (2013), “Employee Work Engagement and Organizational Commitment: a Comparative Study of Private and Public Sector Organizations in Ghana”, European Journal of Business and Innovation Research, 1 (4), ss. 20-33.
  • Akdeniz, Ayşe (2018), Eğitim Örgütlerinde Öğretmenlerin Örgütsel Adalet Algıları ile İşle Bütünleşme Algıları Arasındaki İlişki ve Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ardıç, Kadir ve Polatcı, Sema (2009), “Tükenmişlik Sendromu ve Madalyonun Öbür Yüzü: İşle Bütünleşme”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (32), ss. 21-46.
  • Atcıoğlu, Ersin ve Köse, Akif (2018), "The Relationship Between the Levels of Teachers’ and Administrators’ Work Engagement and the Effectiveness of the Schools", International Journal of Eurasia Social Sciences, 9 (32), ss. 915-947.
  • Aydın, Gözde Gülen (2019), Örgütsel Aile Desteğinin İş-Aile Çatışması ve İşle Bütünleşme Üzerindeki Etkisini Açığa Çıkarmaya Yönelik Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Aydın, İnayet - Demirkasımoğlu, Nihan - Erdemli, Özge - Güner Demir, Tuğba (2019), "Public Service Motivation From the Point of View of Teachers and School Administrators: a Qualitative Study", Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 47, ss. 167-190.
  • Avşar, Filiz (2014), İnsan Kaynakları Bakış Açısıyla Sınıf Öğretmenlerinin İş Motivasyonunu Etkileyen Etmenlere İlişkin Görüşleri: Çankaya İlçesinde Bir Uygulama, Yüksek Lisan Tezi, Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Çermik, Hülya – Doğan, Birsen - Şahin, Abdurrahman (2010), “Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini Tercih Sebepleri”, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (28) , ss. 201-212.
  • Çiftçi, Nurdan (2017), Öğretmenlerin Algılarına Göre Motivasyon Kaynaklarının Belirlenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Demerouti, Evangelia - Bakker, Arnold B. - Nachreiner, Friedhem - Schaufeli, Wilmar B. (2001), “The Job Demands-Resources Model of Burnout”, Journal of Applied Psychology, 86 (3), ss. 499-512.
  • Eser, İsmail (2018), Öğretmenlerin Etik Liderlik Algısının İşle Bütünleşme ile Olan İlişkisinde Pozitif Psikolojik Sermayenin Aracılık Etkisi, Doktora Tezi, Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Ertürk, Ramazan ve Aydın, Bahri (2017), "Öğretmenlerin İş Motivasyonunu Artıran ve Olumsuz Etkileyen Durumların İncelenmesi", Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, (58), ss. 582-603.
  • Faskhodi, Arefe Amini ve Siyyari, Masood (2018), "Dimensions of Work Engagement and Teacher Burnout: a Study of Relations among Iranian Efl Teachers", Australian Journal of Teacher Education, 43 (1), ss. 78-93.
  • Gün, Feyza (2017), "Öğretmenlerin Eğitime İnanma ve İşle Bütünleşme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 10 (4), ss. 408-431.
  • Gündüz, Bülent - Çapri, Burhan - Gökçakan, Zafer (2013), “Mesleki Tükenmişlik, İşle Bütünleşme ve İş Doyumu Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi”, Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 3 (1), ss. 29-49.
  • Gürbüz, Duygu (2015), Algılanan Örgüt Kültürü ve Lider Üye Etkileşiminin İşe Adanma Üzerindeki Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Okan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gürler, Muhammed (2018), Öğretmenlerin Lider-Üye Etkileşimi ile İşle Bütünleşme İlişkisinde Çalışan Sesliliğinin Aracılık Etkisinin İncelenmesi, Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Hakanen, Jari J. - Bakker, Arnold B. - Schaufeli, Wilmar B. (2006), “Burnout and Work Engagement among Teachers”, Journal of School Psychology, (43), ss. 495-513.
  • Harter, Jame K - Schmidt, Frank L. - Hayes, Theodore L. (2002), “Business-Unit-Level Relationship between Employee Satisfaction, Employee Engagement and Business Outcomes: a Meta-Analysis”, Journal of Applied Psychology, 87 (2), ss. 268–279.
  • Høigaard, Rune - Giske, Rune – Sundsli, Kari (2011), "Newly Qualified Teachers’ Work Engagement and Teacher Efficacy İnfluences on Job Satisfaction, Burnout, and the İntention to Quit", European Journal of Teacher Education, 35 (3), ss. 347-357.
  • Hultell, Daniel ve Gustavsson, Petter (2011), "Factors Affecting Burnout and Work Engagement in Teachers When Entering Employment", Work, 40 (1), ss. 85-98.
  • İnanır, Batuhan (2020), Öğretmenlerin İşle Bütünleşme Düzeyleri ile Okul İklimi ve Öğretmen Liderliği Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kastamonu.
  • Karabağ Köse, Esra - Taş, Ali - Küçükçene, Mehmet - Karataş, Erdem (2018), "Öğretmen Motivasyonunu Etkileyen Faktörlere İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme", Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , (48) , ss. 255-277.
  • Kavgacı, Hasan (2014), İlköğretim Kurumu Öğretmenlerinin İşle Bütünleşme Düzeylerinin Bireysel ve Örgütsel Değişkenlerle İlişkisi, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kızıltepe, Zeynep (2007), İlköğretim Okullarındaki Öğretmenlerin Güdülenmelerini Artıran, Etkilemeyen ve Düşüren Ögeler, Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 24 (2), ss. 47-61.
  • Koçak, Ömer Erdem (2013), The Moderating Effect of Self-Efficacy on the Relationship between Job Resources and Work Engagement, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Köse, Akif (2015), İşe Angaje Olma ile Örgütsel Destek Algısı ve Örgüt İklimi Arasındaki İlişki (Kahramanmaraş İli Örneği), Doktora Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Köse, Akif (2016), "The Relationship between Work Engagement Behavior and Perceived Organizational Support and Organizational Climate", Journal Of Education And Practice, 7 (27), ss. 42-52.
  • Köse, Akif ve Uzun, Mehmet (2018), "Kendini İşe Verme ile Algılanan Örgütsel Adalet Arasındaki İlişki", Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24 (3), ss. 483-528.
  • Maslach, Christina ve Leiter, Michael P. (1997), The Truth about Burnout, Jossey-Bass, San Francisco.
  • Meriç, Erdal - Öztürk Çiftci, Didem - Yurtal, Filiz (2019), "Algılanan Örgütsel Destek ve İşe Adanmışlık Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", Kastamonu Eğitim Dergisi, 27 (1), ss. 65-74.
  • Mustosmäki, Armi - Anttıla, Timo - Oinas, Tomi (2013), "Engaged or Not? A Comparative Study on Factors Inducing Work Engagement in Call Center and Service Sector Work", Nordic Journal of Working Life Studies, 3 (1), ss. 49-67.
  • Oymak, Çiğdem (2015), Ortaokul Müdürlerinin Denetim Stilleri, Kurumsal Destek ve Veli Desteği ile Öğretmenlerin İşe Yoğunlaşması Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Bala, Haymana, Şereflikoçhisar Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özkalp, Enver ve Meydan, Bilçin (2015), “Schaufeli ve Bakker Tarafından Geliştirilmiş Olan İşe Angaje Olma Ölçeğinin Türkçede Güvenilirlik ve Geçerliliğinin Analizi”, İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 17 (3), ss. 4-19.
  • Özsoy, Gökhan – Özsoy, Sibel – Özkara, Yasin – Memiş, Aysel D. (2010), “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini Tercih Etmelerinde Etkili Olan Faktörler”, İlköğretim Online, 9 (3), ss. 910-921.
  • Rey, Lourdes - Extremera, Natalio - Pena, Mario (2012), “Burnout and Work Engagement in Teachers: are Sex and Level Taught Important?”, Ansiedad Estrés, 18 (2-3), ss. 119-129.
  • Runhaar, Piety - Konermann, Judith - Sanders, Karin (2013), “Teachers’ Organizational Citizenship Behaviour: Considering the Roles of Their Work Engagement, Autonomy and Leaderemember Exchange”, Teaching And Teacher Education, (30), ss. 99-108.
  • Saks, Alan M. (2006), “Antecedents and Consequences of Employee Engagement”, Journal of Managerial Psychology, 21 (7), ss. 600-619.
  • Schaufeli, Wilmar B. (2012), “Work Engagement What do We Know and Where do We Go?”, Romanian Journal of Applied Psychology , 14 (1), ss. 3-10.
  • Schaufeli, Wilmar B. ve Salanova, Marisa (2007), "Work Engagement: an Emerging Psychological Concept and its İmplications for Organizations", Research in Social Issues in Management, (Ed.: S. W. Gilliland, D. D. Steiner, ve D. P. Skarlicki), Ct: Information Age, Greenwich, ss. 135-177.
  • Schaufeli, Wilmar B. - Salanova, Marisa - Gonzalez Roma, Vicente - Bakker, Arnold B. (2002), “The Measurement of Engagement and Burnout: a Two Sample Confırmatory Factor Analytic Approach”, Journal of Happiness Studies, (3), ss. 71-92.
  • Schweitzer, Marie Jolene Catherine (2014), Predıctors of Work Engagement among Teachers in Regina and Saskatoon, Master Thesis, University of Regina, Regina, Saskatchewan.
  • Selçuk, Ziya (2000). Okul Deneyimi ve Uygulama (Öğretmen ve Öğrenci Davranışlarının Gözlenmesi), Nobel, Ankara.
  • Simbula, Silvia - Guglielmi, Dina - Schaufeli, Wilmar B. (2011). “A Three-Wave Study of Job Resources, Self-Efficacy, and Work Engagement among Italian Schoolteachers', European Journal of Work and Organizational Psychology, 20 (3), ss. 285-304.
  • Şahinbaş, Furkan (2018), Pozitif Örgütsel Davranış Yaklaşımıyla İşyeri Arkadaşlığı ve İşe Adanma İlişkisi: Sağlık Çalışanları Üzerine Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Timms, Carolyn - Brough, Paula - Graham, Deborah (2012), "Burnt-Out but Engaged: The Co-Existence of Psychological Burnout and Engagement", Journal of Educational Administration, 50 (3), ss. 327-345.
  • Uzun, Mehmet (2019), Yöneticilerin Kullandıkları Örgütsel Güç Kaynakları ile Öğretmenlerin Kendini İşe Vermeleri Arasındaki İlişki (Kahramanmaraş İli Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Weinreich, Tobias (2014), Burnout and Work Engagement among Elementary Teachers: are There Differences Among Teachers?, Bachelor Thesis, University Twente, Enschede, Netherland.
  • Wollard, Karen Kelly ve Shuck, Brad (2011), “Antecedents to Employee Engagement: a Structured Review of The Literature”, Advances İn Developing Human Resources, 13 (4), ss. 429-446.
  • Yıldırım, Ali ve Şimşek, Hasan (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.

Öğretmenlerin Kendini İşe Verememe Nedenleri Üzerine Fenomenolojik Bir Çözümleme

Year 2020, Volume: 17 Issue: 2, 680 - 728, 20.10.2020
https://doi.org/10.33437/ksusbd.716213

Abstract

Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin kendini işe verememe nedenlerine ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma nitel bir çalışma olup olgubilim deseninde gerçekleştirilmiştir. 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılında Kahramanmaraş il merkezinde farklı kademelerde görev yapan 34 öğretmen araştırma örneklemi olarak belirlenmiş, görüşme yoluyla katılımcılardan elde edilen veriler içerik analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda öğretmenlerin kendini işe verememelerine kaynaklık eden nedenlerin 9 tema altında toplandığı, bu temaların ise mesleki bağlılık ve mesleki tutumla ilgili nedenler; ailevi nedenler; içinde bulunulan ekonomik durum ve mesleğin gelir düzeyi ile ilgili nedenler; ülkedeki siyasal/politik gelişmelerle ilgili nedenler; görev yapılan yerin sosyokültürel ve sosyoekonomik özellikleriyle ilgili nedenler; toplumun eğitime/öğretmene bakışıyla ilgili nedenler; sosyal medya ve diğer iletişim araçlarındaki yayınlarla ilgili nedenler; okul paydaşlarıyla (merkez ve taşra yönetimi, okul idarecileri, kurum öğretmenleri, öğrenciler, veliler ve diğer personel) ilgili nedenler olduğu ortaya çıkmıştır. Temalar altında yer alan nedenlerin detaylı bir biçimde içerisinde sunulduğu bu araştırmanın son kısmında ise uygulayıcılara ve araştırmacılara dönük öneriler getirilmiştir.

References

  • Agyemang, Collins Badu ve Ofei, Samuel Batchison, (2013), “Employee Work Engagement and Organizational Commitment: a Comparative Study of Private and Public Sector Organizations in Ghana”, European Journal of Business and Innovation Research, 1 (4), ss. 20-33.
  • Akdeniz, Ayşe (2018), Eğitim Örgütlerinde Öğretmenlerin Örgütsel Adalet Algıları ile İşle Bütünleşme Algıları Arasındaki İlişki ve Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ardıç, Kadir ve Polatcı, Sema (2009), “Tükenmişlik Sendromu ve Madalyonun Öbür Yüzü: İşle Bütünleşme”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (32), ss. 21-46.
  • Atcıoğlu, Ersin ve Köse, Akif (2018), "The Relationship Between the Levels of Teachers’ and Administrators’ Work Engagement and the Effectiveness of the Schools", International Journal of Eurasia Social Sciences, 9 (32), ss. 915-947.
  • Aydın, Gözde Gülen (2019), Örgütsel Aile Desteğinin İş-Aile Çatışması ve İşle Bütünleşme Üzerindeki Etkisini Açığa Çıkarmaya Yönelik Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Aydın, İnayet - Demirkasımoğlu, Nihan - Erdemli, Özge - Güner Demir, Tuğba (2019), "Public Service Motivation From the Point of View of Teachers and School Administrators: a Qualitative Study", Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 47, ss. 167-190.
  • Avşar, Filiz (2014), İnsan Kaynakları Bakış Açısıyla Sınıf Öğretmenlerinin İş Motivasyonunu Etkileyen Etmenlere İlişkin Görüşleri: Çankaya İlçesinde Bir Uygulama, Yüksek Lisan Tezi, Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Çermik, Hülya – Doğan, Birsen - Şahin, Abdurrahman (2010), “Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini Tercih Sebepleri”, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (28) , ss. 201-212.
  • Çiftçi, Nurdan (2017), Öğretmenlerin Algılarına Göre Motivasyon Kaynaklarının Belirlenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Demerouti, Evangelia - Bakker, Arnold B. - Nachreiner, Friedhem - Schaufeli, Wilmar B. (2001), “The Job Demands-Resources Model of Burnout”, Journal of Applied Psychology, 86 (3), ss. 499-512.
  • Eser, İsmail (2018), Öğretmenlerin Etik Liderlik Algısının İşle Bütünleşme ile Olan İlişkisinde Pozitif Psikolojik Sermayenin Aracılık Etkisi, Doktora Tezi, Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Ertürk, Ramazan ve Aydın, Bahri (2017), "Öğretmenlerin İş Motivasyonunu Artıran ve Olumsuz Etkileyen Durumların İncelenmesi", Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, (58), ss. 582-603.
  • Faskhodi, Arefe Amini ve Siyyari, Masood (2018), "Dimensions of Work Engagement and Teacher Burnout: a Study of Relations among Iranian Efl Teachers", Australian Journal of Teacher Education, 43 (1), ss. 78-93.
  • Gün, Feyza (2017), "Öğretmenlerin Eğitime İnanma ve İşle Bütünleşme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 10 (4), ss. 408-431.
  • Gündüz, Bülent - Çapri, Burhan - Gökçakan, Zafer (2013), “Mesleki Tükenmişlik, İşle Bütünleşme ve İş Doyumu Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi”, Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 3 (1), ss. 29-49.
  • Gürbüz, Duygu (2015), Algılanan Örgüt Kültürü ve Lider Üye Etkileşiminin İşe Adanma Üzerindeki Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Okan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gürler, Muhammed (2018), Öğretmenlerin Lider-Üye Etkileşimi ile İşle Bütünleşme İlişkisinde Çalışan Sesliliğinin Aracılık Etkisinin İncelenmesi, Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Hakanen, Jari J. - Bakker, Arnold B. - Schaufeli, Wilmar B. (2006), “Burnout and Work Engagement among Teachers”, Journal of School Psychology, (43), ss. 495-513.
  • Harter, Jame K - Schmidt, Frank L. - Hayes, Theodore L. (2002), “Business-Unit-Level Relationship between Employee Satisfaction, Employee Engagement and Business Outcomes: a Meta-Analysis”, Journal of Applied Psychology, 87 (2), ss. 268–279.
  • Høigaard, Rune - Giske, Rune – Sundsli, Kari (2011), "Newly Qualified Teachers’ Work Engagement and Teacher Efficacy İnfluences on Job Satisfaction, Burnout, and the İntention to Quit", European Journal of Teacher Education, 35 (3), ss. 347-357.
  • Hultell, Daniel ve Gustavsson, Petter (2011), "Factors Affecting Burnout and Work Engagement in Teachers When Entering Employment", Work, 40 (1), ss. 85-98.
  • İnanır, Batuhan (2020), Öğretmenlerin İşle Bütünleşme Düzeyleri ile Okul İklimi ve Öğretmen Liderliği Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kastamonu.
  • Karabağ Köse, Esra - Taş, Ali - Küçükçene, Mehmet - Karataş, Erdem (2018), "Öğretmen Motivasyonunu Etkileyen Faktörlere İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme", Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , (48) , ss. 255-277.
  • Kavgacı, Hasan (2014), İlköğretim Kurumu Öğretmenlerinin İşle Bütünleşme Düzeylerinin Bireysel ve Örgütsel Değişkenlerle İlişkisi, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kızıltepe, Zeynep (2007), İlköğretim Okullarındaki Öğretmenlerin Güdülenmelerini Artıran, Etkilemeyen ve Düşüren Ögeler, Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 24 (2), ss. 47-61.
  • Koçak, Ömer Erdem (2013), The Moderating Effect of Self-Efficacy on the Relationship between Job Resources and Work Engagement, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Köse, Akif (2015), İşe Angaje Olma ile Örgütsel Destek Algısı ve Örgüt İklimi Arasındaki İlişki (Kahramanmaraş İli Örneği), Doktora Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Köse, Akif (2016), "The Relationship between Work Engagement Behavior and Perceived Organizational Support and Organizational Climate", Journal Of Education And Practice, 7 (27), ss. 42-52.
  • Köse, Akif ve Uzun, Mehmet (2018), "Kendini İşe Verme ile Algılanan Örgütsel Adalet Arasındaki İlişki", Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24 (3), ss. 483-528.
  • Maslach, Christina ve Leiter, Michael P. (1997), The Truth about Burnout, Jossey-Bass, San Francisco.
  • Meriç, Erdal - Öztürk Çiftci, Didem - Yurtal, Filiz (2019), "Algılanan Örgütsel Destek ve İşe Adanmışlık Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", Kastamonu Eğitim Dergisi, 27 (1), ss. 65-74.
  • Mustosmäki, Armi - Anttıla, Timo - Oinas, Tomi (2013), "Engaged or Not? A Comparative Study on Factors Inducing Work Engagement in Call Center and Service Sector Work", Nordic Journal of Working Life Studies, 3 (1), ss. 49-67.
  • Oymak, Çiğdem (2015), Ortaokul Müdürlerinin Denetim Stilleri, Kurumsal Destek ve Veli Desteği ile Öğretmenlerin İşe Yoğunlaşması Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Bala, Haymana, Şereflikoçhisar Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özkalp, Enver ve Meydan, Bilçin (2015), “Schaufeli ve Bakker Tarafından Geliştirilmiş Olan İşe Angaje Olma Ölçeğinin Türkçede Güvenilirlik ve Geçerliliğinin Analizi”, İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 17 (3), ss. 4-19.
  • Özsoy, Gökhan – Özsoy, Sibel – Özkara, Yasin – Memiş, Aysel D. (2010), “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini Tercih Etmelerinde Etkili Olan Faktörler”, İlköğretim Online, 9 (3), ss. 910-921.
  • Rey, Lourdes - Extremera, Natalio - Pena, Mario (2012), “Burnout and Work Engagement in Teachers: are Sex and Level Taught Important?”, Ansiedad Estrés, 18 (2-3), ss. 119-129.
  • Runhaar, Piety - Konermann, Judith - Sanders, Karin (2013), “Teachers’ Organizational Citizenship Behaviour: Considering the Roles of Their Work Engagement, Autonomy and Leaderemember Exchange”, Teaching And Teacher Education, (30), ss. 99-108.
  • Saks, Alan M. (2006), “Antecedents and Consequences of Employee Engagement”, Journal of Managerial Psychology, 21 (7), ss. 600-619.
  • Schaufeli, Wilmar B. (2012), “Work Engagement What do We Know and Where do We Go?”, Romanian Journal of Applied Psychology , 14 (1), ss. 3-10.
  • Schaufeli, Wilmar B. ve Salanova, Marisa (2007), "Work Engagement: an Emerging Psychological Concept and its İmplications for Organizations", Research in Social Issues in Management, (Ed.: S. W. Gilliland, D. D. Steiner, ve D. P. Skarlicki), Ct: Information Age, Greenwich, ss. 135-177.
  • Schaufeli, Wilmar B. - Salanova, Marisa - Gonzalez Roma, Vicente - Bakker, Arnold B. (2002), “The Measurement of Engagement and Burnout: a Two Sample Confırmatory Factor Analytic Approach”, Journal of Happiness Studies, (3), ss. 71-92.
  • Schweitzer, Marie Jolene Catherine (2014), Predıctors of Work Engagement among Teachers in Regina and Saskatoon, Master Thesis, University of Regina, Regina, Saskatchewan.
  • Selçuk, Ziya (2000). Okul Deneyimi ve Uygulama (Öğretmen ve Öğrenci Davranışlarının Gözlenmesi), Nobel, Ankara.
  • Simbula, Silvia - Guglielmi, Dina - Schaufeli, Wilmar B. (2011). “A Three-Wave Study of Job Resources, Self-Efficacy, and Work Engagement among Italian Schoolteachers', European Journal of Work and Organizational Psychology, 20 (3), ss. 285-304.
  • Şahinbaş, Furkan (2018), Pozitif Örgütsel Davranış Yaklaşımıyla İşyeri Arkadaşlığı ve İşe Adanma İlişkisi: Sağlık Çalışanları Üzerine Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Timms, Carolyn - Brough, Paula - Graham, Deborah (2012), "Burnt-Out but Engaged: The Co-Existence of Psychological Burnout and Engagement", Journal of Educational Administration, 50 (3), ss. 327-345.
  • Uzun, Mehmet (2019), Yöneticilerin Kullandıkları Örgütsel Güç Kaynakları ile Öğretmenlerin Kendini İşe Vermeleri Arasındaki İlişki (Kahramanmaraş İli Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Weinreich, Tobias (2014), Burnout and Work Engagement among Elementary Teachers: are There Differences Among Teachers?, Bachelor Thesis, University Twente, Enschede, Netherland.
  • Wollard, Karen Kelly ve Shuck, Brad (2011), “Antecedents to Employee Engagement: a Structured Review of The Literature”, Advances İn Developing Human Resources, 13 (4), ss. 429-446.
  • Yıldırım, Ali ve Şimşek, Hasan (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
There are 50 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Akif Köse 0000-0002-6961-6052

Mehmet Uzun 0000-0003-2786-5533

Publication Date October 20, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 17 Issue: 2

Cite

APA Köse, A., & Uzun, M. (2020). Öğretmenlerin Kendini İşe Verememe Nedenleri Üzerine Fenomenolojik Bir Çözümleme. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 680-728. https://doi.org/10.33437/ksusbd.716213

KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.