Bu araştırma öğretmenlerin örgütsel sinizme ilişkin görüşlerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda öğretmenlerin örgütsel sinizme ait görüşleri bilişsel, duyuşsal ve davranışsal olmak üzere üç boyutta incelenmiştir. Araştırma nitel bir çalışma olup betimsel olarak desenlenmiştir. 2021 yılında Kahramanmaraş il merkezinde farklı kademelerdeki okullarda görev yapan ve maksimum çeşitlilik durum örneklemesiyle belirlenen 20 öğretmen araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış soru formu aracılığıyla toplanmıştır. Katılımcılardan elektronik formlar kullanılarak elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin örgütsel sinizme ilişkin görüşlerinin bilişsel, duyuşsal ve davranışsal boyutlarda genel olarak olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın sonunda uygulayıcılara ve araştırmacılara dönük öneriler getirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 18 Issue: 3 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.