Bu çalışmanın üç odak noktası bulunmaktadır. İlk olarak, üniversite öğrencilerinin akademik erteleme, umutsuzluk ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın ikinci amacı, farklı umutsuzluk ve akademik başarı seviyelerindeki üniversite öğrencilerinin akademik erteleme eğilimlerini irdelemektir. Çalışmanın son amacı ise üniversite öğrencilerinin cinsiyetlerinin, akademik erteleme eğilimleri ve umutsuzluk halleri üzerinde etkili olup olmadığını araştırmaktır. İki farklı devlet üniversitesinden toplam 231 öğrenciden elde edilen verilerle yürütülen bu araştırmada, öğrencilerin akademik erteleme eğilimlerini ölçmek için Aitken Akademik Erteleme Ölçeği, umutsuzluk seviyelerini ölçmek için Beck Umutsuzluk Ölçeği, akademik başarılarının ölçütü olarak da genel ağırlıklı not ortalaması kullanılmıştır. Korelasyon analizi sonucunda, akademik erteleme ile umutsuzluk arasında pozitif yönde ve akademik erteleme ile akademik başarı arasında negatif yönde ilişki bulunmuştur. Varyans analizi sonucunda ise, umutsuzluğun dört farklı seviyesi için ve akademik başarının üç farklı seviyesi için akademik erteleme puanlarının anlamlı bir şekilde farklılaştığı, dolayısıyla umutsuzluğun ve akademik başarının akademik erteleme üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Alanyazın ile örtüşen bulgular, öğrencilerin minimal umutsuzluk düzeyinde daha az akademik erteleme eğilimi gösterdiğini ve düşük akademik not ortalamasına sahip olan öğrencilerin akademik erteleme eğiliminin yüksek olduğunu ortaya koymuştur. Son olarak, erkek öğrencilerin akademik erteleme eğiliminin kız öğrencilere göre anlamlı bir şekilde daha yüksek olduğu belirlenmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 19 Sayı: 1 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.