Araştırmanın amacı okul yöneticilerinin Suriyeli mülteci velilerle yaşadıkları sorunları, sorunların nedenlerini, sorunların eğitim ve öğretime yansımasına ve çözüm önerilerine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada Suriyeli mülteci velilerle iletişim ve etkileşimde halinde bulunan temel aktörlerden okul yöneticilerinin Suriyeli mülteci veli deneyimleri ve bu deneyim sürecinde yaşadıkları sorunlara yönelik algılarını ortaya koymak amaçlandığından nitel araştırma desenlerinden Fenomenoloji deseni (olgu bilim)tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Kahramanmaraş ilinde Suriyeli öğrencilerin yoğun olduğu okullarda görev yapan on üç yönetici oluşturmuştur. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilmiştir. Verilen analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre okul yöneticileri mülteci velilerle; yanlış beyan, resmi işlemleri takip edeme, kurallara uymama, ekonomik problemler, adaptasyon, ilgisizlik ve iletişim gibi birçok konuda sorun yaşamaktadır. Araştırmada okul yöneticilerinin yaşadıkları sorunların kültürel farklılık, göçmen politikasındaki belirsizlik, eğitim sistemine yabancılık, atomize iletişim biçimi, yaşanılan olumsuz deneyimler, ön yargılar, sık ikametgâh değişikliği, göçmen psikolojisi ve dil bilmemeden kaynaklandığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın başka bir sonucuna göre yaşanılan sorunlar hem okulun imajına hem de öğrenciye olumsuz yansımaktadır. Okul yöneticileri velilerle yaşadıkları sorunlara; oryantasyon çalışmaları, dil kursu, araç gereç desteği, sosyal faaliyetler, refah seviyesinin yükseltilmesi, yabancı öğrencilerin okullara eşit dağılımı, rehberlik çalışmaları başlıklarında çözüm önerileri sıralamışlardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 31, 2022 |
Publication Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 19 Issue: 3 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.