Bu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin eğitimde toplam kalite yönetimine ilişkin algılarını incelemektir. Araştırma, betimsel tarama modeli şeklinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini 2020-2021 eğitim öğretim yılında Şanlıurfa ili Akçakale, Harran ve Siverek İlçe Millî Eğitim Müdürlüklerine bağlı anaokulları, ilkokullar, ortaokullar ve liselerde görev yapan 491’i müdür ve 806’sı müdür yardımcısı olmak üzere toplam 1297 okul yöneticisi, örneklemini ise evren içerisinden okul türlerinden seçkisiz bir şekilde elde edilen 307 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Veriler, “Toplam Kalite Yönetimi Algılama Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama, standart sapma değerleri SPSS ve Jamovi Programı kullanılarak hesaplanmıştır. Daha sonra alt problemlerde bahsedilen çeşitli grupların Toplam Kalite Yönetimine ilişkin algıları arasında grupların düzeylerine göre farklılık olup olmadığı incelenmiştir. Anlamlılık kontrolü için farklılıklar arası hata payı 0,05 manidarlık düzeyinde sınanmıştır. Araştırmanın sonucunda okul yöneticilerinin toplam kalite yönetimine ilişkin algılarının olumlu olduğu belirlenmiştir. Ayrıca okul yöneticilerinin toplam kalite yönetimine ilişkin algılarının yöneticilik türü, cinsiyet ve kıdem değişkenleri açısından istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılırken yönetici olarak çalışma süresi bakımından anlamlı farklılık bulunduğu belirlenmiştir. Söz konusu sonuçlar farklı çalışmalarla karşılaştırılarak tartışılmış ve bu doğrultuda öneriler geliştirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 31, 2022 |
Publication Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 19 Issue: 3 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.