Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin örgütsel dedikodu ile örgütsel ikiyüzlülük algı düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma betimsel ilişkisel tarama modeliyle desenlenmiştir. Araştırmanın evrenini; 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Kahramanmaraş ili merkez ilçeleri Dulkadiroğlu ve Onikişubat ilçelerinde bulunan devlete ait anaokulu, ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 9843 öğretmen oluşturmaktadır. Örneklem ise seçkisiz örnekleme yöntemlerinden tabakalı örnekleme yöntemi kullanılarak ulaşılabilen 717 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma verilerinin toplanması amacıyla “Örgütsel Dedikodu Ölçeği”, “Örgütsel İkiyüzlülük Ölçeği” ve katılımcıların demografik bilgilerinin yer aldığı “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkilerin belirlenmesi korelasyon analizi ve yapısal eşitlik modellemesi kullanılarak yol analizi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre örgütsel dedikodunun alt boyutları ile örgütsel ikiyüzlülüğün alt boyutları arasında pozitif anlamlı ilişkilere rastlanılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin örgütsel dedikodu algı düzeyleri örgütsel ikiyüzlülük algı düzeylerini pozitif yönde yordadığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 19 Sayı: 3 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.