Gençlerin liderlik becerilerini geliştirmeleri, kişisel gelişimlerine katkıda bulunurken, aynı zamanda toplumsal bağlarını güçlendirebilir ve toplumda pozitif değişim yaratma potansiyeline sahip olabilirler. Bu bilgiler doğrultusunda Gençlik ve Spor Bakanlığına bağlı Gençlik Lideri olarak görev yapmakta olan çalışanların Gençlik liderlik düzeylerini belirlemek amacıyla bu araştırma yürütülmektedir. Bakanlık bünyesinde aktif rol alan ve meslek olarak yapılan gençlik liderlerinin liderlik becerilerine yönelik seviyelerinin ne durumda olduğunu ortaya konulması önemli görülmektedir. Bu araştırma tarama modelinde kurgulanmıştır. Araştırmanın evreni 2020-2021 yılı içinde Türkiye Cumhuriyeti Gençlik ve Spor Bakanlığı’na bağlı 350 gençlik merkezinde görev yapan 1282 gençlik liderinden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi gençlik merkezlerinden basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile gönüllülük esasına dayalı olarak seçilen 323 gençlik liderinden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Cansoy ve Turan (2016) tarafından geliştirilen ‘Gençlik Liderlik Özellikleri Ölçeği’ kullanılmıştır. Sonuç olarak, bu bulgular gençlik liderlerinin başlama seviyelerine göre farklı özelliklere sahip olduğunu göstermektedir. Gönüllü gençlikten gelen gençlik liderleri, mücadele ve hedef yönelimi, iletişim kurabilme yönelimi, grup becerileri yönelimi, güven duyma ve güvenilirlik yönelimi, karar verme yönelimi ve problem çözme ve sorumluluk yönelimi açısından diğer gruplara göre daha olumlu özelliklere sahiptir. Bu bulgular, gençlik liderliği programlarının ve eğitimlerinin farklı geçmişlere sahip gençlerin farklı liderlik becerilerini destekleyecek şekilde tasarlanması gerektiğini göstermektedir.
Developing leadership skills of young people can contribute to their personal development, while at the same time, they can strengthen their social bonds and have the potential to create positive change in society. In line with this information, this research is carried out in order to determine the youth leadership levels of the employees working as Youth Leaders affiliated to the Ministry of Youth and Sports. It is important to reveal the level of leadership skills of youth leaders who take an active role in the ministry and are professionally engaged. This research was designed in the scanning model. The universe of the research consists of 1282 youth leaders working in 350 youth centers affiliated to the Ministry of Youth and Sports of the Republic of Turkey in 2020-2021. The sample of the research consists of 323 youth leaders selected on a voluntary basis from youth centers with simple random sampling method. The 'Youth Leadership Traits Scale' developed by Cansoy and Turan (2016) was used as a data collection tool in the research. In conclusion, these findings show that youth leaders have different characteristics according to their starting level. Youth leaders from volunteer youth have more positive characteristics than other groups in terms of struggle and goal orientation, communication orientation, group skills orientation, trust and reliability orientation, decision-making orientation, and problem-solving and responsibility orientation. These findings suggest that youth leadership programs and training should be designed to support different leadership skills of young people from different backgrounds.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Early Pub Date | August 31, 2023 |
Publication Date | August 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 20 Issue: 2 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.