İçinde bulunduğumuz bilgi ve teknoloji çağına geçişle birlikte e- öğrenme birçok alan gibi eğitim alanına da girmiştir. Gelişen ve değişen yöntemlerin yanı sıra niteliksel ve niceliksel olarak çeşitlilik artmış, eğitim unsurlarının (öğretmen, öğrenci, kurs vb.) yerini internet ve teknolojiye bırakılmıştır. Bu bağlamda araştırma Fırat Üniversitesi spor bilimleri öğrencilerinin sporda e-öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmamızın evrenini Fırat üniversitesindeki öğrenciler oluştururken örneklemini ise spor bilimleri fakültesindeki 450 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmaya katılan katılımcıların demografik bilgilerini belirmek amacıyla kişisel bilgi formu ve Bozkurt ve Tamer (2020) tarafından geliştirilen sporda e- öğrenmeye yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. 12 maddeden ve tek boyuttan oluşan ölçek, 5’li Likert tipi derecelendirme kullanılmıştır. Ölçekten minimum 12 maksimum 60 puan alınmaktadır. Ölçeğin Cronbach Alfa değeri ,92 dir. Araştırma bulgularının yüzde, frekans, standart sapma ve ortalama değer, anova analizlerinin tablolara dönüştürülmesi sonucu bilimsel genellemeler çerçevesinde önerilere dönüştürülerek çalışma sonuçlandırılmıştır. Araştırmaya katılanların % 64,4’ü erkek, % 49,6’sı 21-23 yaş aralığında, %28,2’si rekreasyon,%25,5’i 1. sınıf öğrencileridir. Katılımcıların cinsiyet ve okudukları bölüm durumuna bakıldığında Sporda E-Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeğinden aldıkları puanların ortalama ve standart sapmasında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür ( p<0.05).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Activity Management |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Early Pub Date | August 31, 2023 |
Publication Date | August 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 20 Issue: 2 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.