Teknolojik cihazların günlük hayatımızda giderek daha büyük yer teşkil etmesiyle birlikte bilgi güvenliği ve dijital bilgi okuryazarlık süreçleri hakkında bilgilerin erken çocukluk döneminden başlayarak eğitim süreçlerine dahil edilmesi önemlidir. Bu nedenle erken çocukluk döneminde bu eğitimlerin verilmesini destekleyecek okul öncesi öğretmenliği ve çocuk gelişimi mezunlarının bilgi teknolojileri alanında yetkinliklere sahip olmaları büyük önem taşımaktadır. Bu kapsamda bu çalışma ile okul öncesi öğretmenliği ve çocuk gelişimi bölüm öğrencilerinin bilgi güvenliği ve dijital bilgi okuryazarlık süreçleri hakkında bilgi durumları incelenecektir. Ayrıca sahip oldukları bilgi düzeylerinin cinsiyet, bilgisayar ve mobil cihaz kullanımı, dijital okuryazarlık ve bilgi teknolojisi eğitimi alma özelliklerine göre farklılaşma durumu incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre okul öncesi ve çocuk gelişimi bölüm öğrencilerinin çoğunluğunun dijital okuryazarlık ve bilgi güvenliği eğitimleri almadıkları bu nedenle bilgi güvenliğine yönelik algı düzeylerinin düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Early Pub Date | December 31, 2023 |
Publication Date | December 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 20 Issue: 3 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.