Image Presentation
BibTex RIS Cite

Türkçe Ders Kitaplarındaki Etkinliklerin 21. Yüzyıl Becerileri Bağlamında İncelenmesi

Year 2024, Volume: 21 Issue: 2, 394 - 413, 31.08.2024
https://doi.org/10.33437/ksusbd.1433238

Abstract

21.yüzyıl becerilerinin eğitimdeki önemi giderek artmaktadır çünkü günümüz dünyasında öğrencilerin sadece bilgi edinmekle kalmayıp aynı zamanda bu bilgiyi kullanma, anlama ve uygulama becerilerine de sahip olmaları gerekmektedir. Öğretim programlarının hayata geçirilmesi ve uygulanması ders kitapları ile mümkün olmaktadır. Ders kitaplarının güncel ve çağa uygun hazırlanmış olması, öğrencilerin eğitim süreçlerini daha etkili hale getirir ve öğretim programındaki kazanım ve becerilerin öğrencilere aktarımına katkı sağlar. Bu araştırmanın amacı da 21. Yüzyıl becerileri bağlamında Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan ortaokul Türkçe ders kitaplarındaki etkinlikleri incelemektir. Bu kapsamda MEB Yayınları Türkçe ders kitabındaki etkinliklerinde 21. Yüzyıl becerilerine yer verilme durumu işlenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi esas alınmıştır. Doküman incelemesi ile toplanan veriler betimsel analiz yöntemiyle incelenmiştir. Verilerin analizinde öğrenme ve yenilikçilik becerileri, yaşam ve kariyer becerileri ve bilgi, medya ve teknoloji becerileri alanlarının alt boyutları analiz kodları işlevi görmüştür. Elde edilen verilerin aktarılmasında ise ayrıntılı betimleme yoluna gidilmiş ve veriler örneklerle desteklenerek sunulmuştur. Araştırma sonucunda kitaplarda yer alan etkinliklerin çoğunluğunun bilgi düzeyinde kaldığı ve “bilgi ve iletişim teknolojileri okuryazarlığı, iletişim, esneklik ve uyum, girişimcilik, sosyal, liderlik, sorumluluk ve kültürlerarası becerilere” ise hiç yer verilmediği saptanmıştır.

Year 2024, Volume: 21 Issue: 2, 394 - 413, 31.08.2024
https://doi.org/10.33437/ksusbd.1433238

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Basic Training (Other)
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Niymet Bahşi 0000-0002-9115-5432

Gülşah Gençer 0000-0002-8887-8832

Early Pub Date August 31, 2024
Publication Date August 31, 2024
Submission Date February 7, 2024
Acceptance Date May 17, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 21 Issue: 2

Cite

APA Bahşi, N., & Gençer, G. (2024). Türkçe Ders Kitaplarındaki Etkinliklerin 21. Yüzyıl Becerileri Bağlamında İncelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 394-413. https://doi.org/10.33437/ksusbd.1433238

KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.