Research Article
BibTex RIS Cite

REKABET STRATEJİLERİ KAPSAMINDA HAVAYOLU İŞLETMELERİNİN UYGULADIKLARI YOLCU SADAKAT PROGRAMLARININ İNCELENMESİ

Year 2021, Volume: 1 Issue: 1, 1 - 20, 28.07.2021

Abstract

Havacılık sektöründe yaşanan serbestleşme hareketleri sonrası hem özel havayollarının kurulması, hem sektörün ticari bir yapıya dönüşmesi, hem de havayolu taşımacılığının küresel bir hal almasıyla oluşan rekabet ortamında, havayolu işletmeleri yeni yolcu kazanmanın zorluklarını fark ederek, mevcut yolcularını elde tutmaya önem vermektedirler. Bunu sağlamak için de oluşturdukları yolcu sadakat programları ile mevcut yolcularını ayrıcalıklar ve ödüller ile sık uçmaya teşvik etmektedirler. Çalışmada en iyi 10 havayolu işletmesinde uygulanan sık uçan yolcu programları incelenmiştir. Bu programlara, havayollarının yanı sıra havayolu işletmelerinin ortaklık yaptığı farklı sektörlerdeki işletmelerin de dâhil olduğu, mil veya puan kazanmanın ve harcamanın sadece uçuşlarla sınırlı olmadığı görülmektedir. Ayrıca sık uçan yolcu programları kapsamında yolcularla birlikte yolcu yakınlarının da bir takım ayrıcalık ve önceliklerden faydalandıkları görülmektedir.

References

  • Avios, (Erişim tarihi 15.05.2021). https://www.britishairways.com/en-us/executive-club/avios
  • Çelik, H., Baykal, N.B., & Memur, H.N.K. (2020). Nitel Veri Analizi ve Temel İlkeleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(1), 379-406.
  • Dolnicar, S., Grabler, K., Grün, B., & Kulnig, A. (2011). Key Drivers of Airline Loyalty. Tourism Management, 32, 1020-1026.
  • Dorotic, M., Bijmolt, T.H.A., & Verhoef, P.C. (2012). Loyalty Programmes: Current Knowledge and Research Directions. International Journal of Management Reviews, 14, 217-237.
  • Dostaler, I. & Flouris, T. (2006). Stuck in the Middle Rewsited: The Case of the Airline Industry. Journal of Aviation/Aerospace Education & Research, 15(2), 33-45.
  • Dowling, G.R. & Uncles, M. (1997). Do Customer Loyalty Programs Really Work?. Sloan Management Review, 38(4), 71-82.
  • Etihad Guest, (Erişim tarihi 15.05.2021). https://www.etihadguest.com/
  • FlyingBlue, (Erişim tarihi 15.05.2021). https://www.klm.com/travel/gh_en/flying_blue/earn/miles/index.htm
  • Hofman-Kohlmeyer, M. (2016). Customer Loyalty Program as a Tool of Customer Retention: Literature Review. CBU International Conference on Innovations in Science and Education, March 23-25, Prague, Czech Republic, 202-206.
  • Hossain, M.Z., Kibria, H., & Farhana, S. (2017). Do Customer Loyalty Programs Really Work in Airlines Business? - A Study on Air Berlin. Journal of Service Science and Management, 10, 360-375.
  • Hoszman, A., Marciszewska, E., & Zagrajek, P. (2019).Frequent Flyer Programs – Overview of Existing Models. Transport and Communications, 1, 26-29.
  • İbiş, S., Batman, O., & Sarıışık, M. (2014). Sık Uçan Yolcu Programlarının Müşteri Sadakati Üzerindeki Etkisi: Thy Miles&Smiles Uygulaması ve Kullanıcıları Örneği. 12. Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, 30 Ağustos - 06 Eylül, 997-1006.
  • Kazançoğlu, İ. (2011). Havayolu Firmalarında Müşteri Sadakatinin Yaratılmasında Kurum İmajının ve Algılanan Hizmet Kalitesinin Etkisi. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 21, 130-158.
  • KrisFlyer, (Erişim tarihi 15.05.2021). https://www.singaporeair.com/en_UK/tr/ppsclub-krisflyer/
  • Lubbe, B., Douglas, A., & Mclachlan, P. (2016). Airline Loyalty of Frequent Flyers: a Survey of Members and Non-Members of Loyalty Programmes. African Journal of Hospitality, Tourism and Leisure, 5(1), 1-14.
  • Lucchesi, S.T., Nodari, C.T., Larranaga, A.M., & Santos Senna, L.A. (2015). Airline Customer Loyalty Through Analysis of Stated Preference. Journal of Transport Literature, 9(2), 25-29.
  • Mayor, S. (2018). Impact of Customer Loyalty Program to Customer Retention with Special Reference to Jet Airways. International Journal of Innovative Science and Research Technology, 3(6), 380-404.
  • Mileage Club, (Erişim tarihi 15.05.2021). https://www.ana.co.jp/en/us/amc/
  • MileagePlus, (Erişim tarihi 15.05.2021). https://www.united.com/en/TR/fly/mileageplus.html
  • Miles&More, (Erişim tarihi 15.05.2021). https://www.lufthansa.com/tr/tr/miles-and-more
  • Miles&Smiles, (Erişim tarihi 15.05.2021). https://www.turkishairlines.com/tr-tr/miles-and-smiles/
  • Özdemir, M. (2010). Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,11(1), 323-343.
  • Qmiles, (Erişim tarihi 15.05.2021). https://www.qatarairways.com/en-us/Privilege-Club.html
  • Sandada, M. & Matibiri, B. (2015). The Mediating Influence of Passenger Satisfaction on the Relationship Between Passenger Loyalty Programmes and Passenger Loyalty. Studia Universitatis Babeș-Bolyai Oeconomica, 60(3), 55-68.
  • Selçuk, Z. & Palancı, M. (2014). Eğitim ve Bilim Dergisinde Yayınlanan Araştırmaların Eğilimleri: İçerik Analizi. Eğitim ve Bilim, 39(173), 430-453.
  • SkyMiles, (Erişim tarihi 15.05.2021). https://www.delta.com/us/en/skymiles/overview
  • The Best Airlines in the World, (Erişim tarihi 15.05.2021) https://www.edreams.com/best-airlines/
  • Tomova, A. & Ramajova, L. (2014). Frequent Flyer Programs and Low-Cost Airlines: Ongoing Hybridization?. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 110, 787-795.
  • Vilkaite-Vaitone, N. & Papsiene, P. (2016). Influence of Customer Loyalty Program on Organizational Performance: a Case of Airline Industry. Inzinerine Ekonomika Engineering Economics, 27(1), 109-116.
  • Whyte, R. (2004). Frequent Flyer Programmes: Is it a Relationship, or Do the Schemes Create Spurious Loyalty?. Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing, 12(3), 269-280.
Year 2021, Volume: 1 Issue: 1, 1 - 20, 28.07.2021

Abstract

References

  • Avios, (Erişim tarihi 15.05.2021). https://www.britishairways.com/en-us/executive-club/avios
  • Çelik, H., Baykal, N.B., & Memur, H.N.K. (2020). Nitel Veri Analizi ve Temel İlkeleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(1), 379-406.
  • Dolnicar, S., Grabler, K., Grün, B., & Kulnig, A. (2011). Key Drivers of Airline Loyalty. Tourism Management, 32, 1020-1026.
  • Dorotic, M., Bijmolt, T.H.A., & Verhoef, P.C. (2012). Loyalty Programmes: Current Knowledge and Research Directions. International Journal of Management Reviews, 14, 217-237.
  • Dostaler, I. & Flouris, T. (2006). Stuck in the Middle Rewsited: The Case of the Airline Industry. Journal of Aviation/Aerospace Education & Research, 15(2), 33-45.
  • Dowling, G.R. & Uncles, M. (1997). Do Customer Loyalty Programs Really Work?. Sloan Management Review, 38(4), 71-82.
  • Etihad Guest, (Erişim tarihi 15.05.2021). https://www.etihadguest.com/
  • FlyingBlue, (Erişim tarihi 15.05.2021). https://www.klm.com/travel/gh_en/flying_blue/earn/miles/index.htm
  • Hofman-Kohlmeyer, M. (2016). Customer Loyalty Program as a Tool of Customer Retention: Literature Review. CBU International Conference on Innovations in Science and Education, March 23-25, Prague, Czech Republic, 202-206.
  • Hossain, M.Z., Kibria, H., & Farhana, S. (2017). Do Customer Loyalty Programs Really Work in Airlines Business? - A Study on Air Berlin. Journal of Service Science and Management, 10, 360-375.
  • Hoszman, A., Marciszewska, E., & Zagrajek, P. (2019).Frequent Flyer Programs – Overview of Existing Models. Transport and Communications, 1, 26-29.
  • İbiş, S., Batman, O., & Sarıışık, M. (2014). Sık Uçan Yolcu Programlarının Müşteri Sadakati Üzerindeki Etkisi: Thy Miles&Smiles Uygulaması ve Kullanıcıları Örneği. 12. Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, 30 Ağustos - 06 Eylül, 997-1006.
  • Kazançoğlu, İ. (2011). Havayolu Firmalarında Müşteri Sadakatinin Yaratılmasında Kurum İmajının ve Algılanan Hizmet Kalitesinin Etkisi. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 21, 130-158.
  • KrisFlyer, (Erişim tarihi 15.05.2021). https://www.singaporeair.com/en_UK/tr/ppsclub-krisflyer/
  • Lubbe, B., Douglas, A., & Mclachlan, P. (2016). Airline Loyalty of Frequent Flyers: a Survey of Members and Non-Members of Loyalty Programmes. African Journal of Hospitality, Tourism and Leisure, 5(1), 1-14.
  • Lucchesi, S.T., Nodari, C.T., Larranaga, A.M., & Santos Senna, L.A. (2015). Airline Customer Loyalty Through Analysis of Stated Preference. Journal of Transport Literature, 9(2), 25-29.
  • Mayor, S. (2018). Impact of Customer Loyalty Program to Customer Retention with Special Reference to Jet Airways. International Journal of Innovative Science and Research Technology, 3(6), 380-404.
  • Mileage Club, (Erişim tarihi 15.05.2021). https://www.ana.co.jp/en/us/amc/
  • MileagePlus, (Erişim tarihi 15.05.2021). https://www.united.com/en/TR/fly/mileageplus.html
  • Miles&More, (Erişim tarihi 15.05.2021). https://www.lufthansa.com/tr/tr/miles-and-more
  • Miles&Smiles, (Erişim tarihi 15.05.2021). https://www.turkishairlines.com/tr-tr/miles-and-smiles/
  • Özdemir, M. (2010). Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,11(1), 323-343.
  • Qmiles, (Erişim tarihi 15.05.2021). https://www.qatarairways.com/en-us/Privilege-Club.html
  • Sandada, M. & Matibiri, B. (2015). The Mediating Influence of Passenger Satisfaction on the Relationship Between Passenger Loyalty Programmes and Passenger Loyalty. Studia Universitatis Babeș-Bolyai Oeconomica, 60(3), 55-68.
  • Selçuk, Z. & Palancı, M. (2014). Eğitim ve Bilim Dergisinde Yayınlanan Araştırmaların Eğilimleri: İçerik Analizi. Eğitim ve Bilim, 39(173), 430-453.
  • SkyMiles, (Erişim tarihi 15.05.2021). https://www.delta.com/us/en/skymiles/overview
  • The Best Airlines in the World, (Erişim tarihi 15.05.2021) https://www.edreams.com/best-airlines/
  • Tomova, A. & Ramajova, L. (2014). Frequent Flyer Programs and Low-Cost Airlines: Ongoing Hybridization?. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 110, 787-795.
  • Vilkaite-Vaitone, N. & Papsiene, P. (2016). Influence of Customer Loyalty Program on Organizational Performance: a Case of Airline Industry. Inzinerine Ekonomika Engineering Economics, 27(1), 109-116.
  • Whyte, R. (2004). Frequent Flyer Programmes: Is it a Relationship, or Do the Schemes Create Spurious Loyalty?. Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing, 12(3), 269-280.
There are 30 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Hakan Gökgöz 0000-0003-4422-6813

Publication Date July 28, 2021
Submission Date May 24, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Gökgöz, H. (2021). REKABET STRATEJİLERİ KAPSAMINDA HAVAYOLU İŞLETMELERİNİN UYGULADIKLARI YOLCU SADAKAT PROGRAMLARININ İNCELENMESİ. Kalite Ve Strateji Yönetimi Dergisi, 1(1), 1-20.
AMA Gökgöz H. REKABET STRATEJİLERİ KAPSAMINDA HAVAYOLU İŞLETMELERİNİN UYGULADIKLARI YOLCU SADAKAT PROGRAMLARININ İNCELENMESİ. Kalite ve Strateji Yönetimi Dergisi. July 2021;1(1):1-20.
Chicago Gökgöz, Hakan. “REKABET STRATEJİLERİ KAPSAMINDA HAVAYOLU İŞLETMELERİNİN UYGULADIKLARI YOLCU SADAKAT PROGRAMLARININ İNCELENMESİ”. Kalite Ve Strateji Yönetimi Dergisi 1, no. 1 (July 2021): 1-20.
EndNote Gökgöz H (July 1, 2021) REKABET STRATEJİLERİ KAPSAMINDA HAVAYOLU İŞLETMELERİNİN UYGULADIKLARI YOLCU SADAKAT PROGRAMLARININ İNCELENMESİ. Kalite ve Strateji Yönetimi Dergisi 1 1 1–20.
IEEE H. Gökgöz, “REKABET STRATEJİLERİ KAPSAMINDA HAVAYOLU İŞLETMELERİNİN UYGULADIKLARI YOLCU SADAKAT PROGRAMLARININ İNCELENMESİ”, Kalite ve Strateji Yönetimi Dergisi, vol. 1, no. 1, pp. 1–20, 2021.
ISNAD Gökgöz, Hakan. “REKABET STRATEJİLERİ KAPSAMINDA HAVAYOLU İŞLETMELERİNİN UYGULADIKLARI YOLCU SADAKAT PROGRAMLARININ İNCELENMESİ”. Kalite ve Strateji Yönetimi Dergisi 1/1 (July 2021), 1-20.
JAMA Gökgöz H. REKABET STRATEJİLERİ KAPSAMINDA HAVAYOLU İŞLETMELERİNİN UYGULADIKLARI YOLCU SADAKAT PROGRAMLARININ İNCELENMESİ. Kalite ve Strateji Yönetimi Dergisi. 2021;1:1–20.
MLA Gökgöz, Hakan. “REKABET STRATEJİLERİ KAPSAMINDA HAVAYOLU İŞLETMELERİNİN UYGULADIKLARI YOLCU SADAKAT PROGRAMLARININ İNCELENMESİ”. Kalite Ve Strateji Yönetimi Dergisi, vol. 1, no. 1, 2021, pp. 1-20.
Vancouver Gökgöz H. REKABET STRATEJİLERİ KAPSAMINDA HAVAYOLU İŞLETMELERİNİN UYGULADIKLARI YOLCU SADAKAT PROGRAMLARININ İNCELENMESİ. Kalite ve Strateji Yönetimi Dergisi. 2021;1(1):1-20.

Licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Kalite ve Strateji Yönetimi Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.