Hizmet sektöründe faaliyet gösteren bütün işletmelerin pazarda var olabilmesi ve sürdürülebilir büyüme sağlamasının temel dayanağı sunulan hizmetlerin kalitesidir. Hizmet kalitesi, değişen koşullara bağlı olarak farklılaşan ihtiyaç ve isteklerden doğrudan etkilenen bir kalite boyutudur. Literatürde kimi çalışmalarda hizmet kalitesi; hizmetin müşteri ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşılama ölçüsü olarak (Parasuraman, vd., 1985) ifade edilse dahi nihayetinde üzerinde mutabakata varılmış bir tanımı bulunmamaktadır. Ancak temel olarak günümüz zorlu rekabet ortamında hizmet kalitesinin müşteri memnuniyeti üzerine doğrudan müşteri bağlılığı üzerine ise dolaylı etkileri hizmet kalitesinin işletme performansı için önemini açıkça ortaya çıkarmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Quality Management |
Journal Section | Book Reviews |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2024 |
Submission Date | January 29, 2024 |
Acceptance Date | January 30, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 4 Issue: 1 |
Licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Kalite ve Strateji Yönetimi Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.