Lisans, lisansüstü ve sürekli tıp eğitiminde teknolojilerin kullanımı giderek artmaktadır. İnternet sadece sağlık hizmetleri için kolay erişilebilir bir kaynak değil, aynı zamanda en büyük bilgi kaynağı haline gelmiştir. Bu çerçevede, YouTube gibi Web 2.0 siteleri yararlı bilgi kaynakları haline gelmiştir ve tıp öğrencileri tarafından bir öğrenme kaynağı olarak yaygın şekilde kullanılmaktadır. Eğitimciler, öğrencilerin öğrenmesini geliştirmek için, özellikle kendi kendine rehberlik yöntemi olarak YouTube’un kullanımını teşvik etmelidir. YouTube, öğrencilere her zaman erişebilecekleri uygun ve kullanışlı bir iletişim aracı sağlar. YouTube'un gelecekte de mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası tıp eğitiminde öğrenim süreçlerinde ihtiyaç duyulan bilgi ve becerileri sağlamaya devam edeceğine inanıyoruz.
The use of technologies is gradually increasing in undergraduate, postgraduate and continuing medical education. The internet has become not only an easily accessible resource for health services but also the biggest and latest source of medical knowledge. In this framework, Web 2.0 sites such as YouTube have become useful sources of information, and they are widely used by medical students as a learning resource. Educators should promote the use of YouTube particularly as a self-guiding method to enhance students’ learning. YouTube provides an affordable and useful communication tool that students can access at any time. We believe that YouTube will continue to provide the skills and information needed in the learning processes in undergraduate and postgraduate medical education in the future as well.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | October 18, 2021 |
Acceptance Date | July 23, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 13 Issue: 3 |