Çocukluk çağı travması (ÇÇT), çocuk tarafından deneyimlenen ve çocuğun gelişimini her yönden etkileyebilecek durumlardır. Yaşanılan travma sonrası, olumsuz etkilenmek de yaşanan travmaya bir anlam yükleyerek bu olumsuzluktan sonra gelişim göstermek de mümkündür. Çocukluk döneminde en sık yaşanan travma türü ihmaller ve istismarlardır. İstismarda aktif eylem söz konusu iken ihmal daha çok pasif süreçleri içerir. İhmal ve istismarlar içinde en sık karşılaşılan travma şekli duygusal ihmal ve istismar olmasına karşın, görünürlüğü ve tespit edilebilirliği oldukça düşüktür. Çocuğun duygusal istismarı duygusal bütünlüğünü bozan her türlü süreklilik gösteren eylem ya da eylemsizliktir. Özellikle kimlik oluşumunun başlamasından itibaren bireyin ömür boyu taşıyacağı nitelikte etkisi vardır. Bu çalışmada duygusal istismarın kimlik gelişimi üzerindeki etkileri araştırılmış ve literatürdeki kaynaklar derlenerek sunulmuştur. ÇÇT konusunda ‘’kişi mahremiyeti’’ nedeniyle kayda geçmiş bilgi ve belge yaşanan istismara göre azdır. Kimlik gelişimi ile ilişkisini gösteren kaynak sayısı da düşüktür. Bu durum, bu alanda daha çok çalışma yapılabileceğini düşündürmektedir. Araştırmadaki amacımız, duygusal istismarın kimlik gelişimine etkisini incelemek ve literatürdeki eksikliklere dikkat çekmektir. Sonuç olarak; sadece mesleki olarak konuya ilgi gösteren taraflar değil, aileleri de bilinçlendirmek ve faydalı olmak ihtiyaçtır. Farkındalık sağlanarak, istismarın bildirilme oranının artacağı, yapılacak bilimsel çalışmalarla derinleşmeye devam edeceği ve toplumsal kanun ve yöntemlerle gelişmelerin ivmeleneceği düşünülmektedir.
Yok
-
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Psikoloji |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 23 Şubat 2022 |
Kabul Tarihi | 1 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 3 |