Abstract
Internet addiction should be taken seriously if the following scenarios start to appear; internet usage increasing day by day, someone cannot stop himself from usinginternet, time spent without internet becoming vague, anxiety and aggressiveness appearing when internet is not available, and dally routines are getting corrupted. Thetime spent in front of a computer screen is 40 to 80 hours a week in the addictioncases. Primary importance should be given to operations that are designed to prevent the misuse of internet. Parents and their children should know how to use internet beneficially.Having psychological problems such as ADHD, depression, obsessive-compulsive disorder, social phobia, and autism as well as having a hostile attitude, negative friends of cycle, household conflicts, low school grades, and underachieved extracurricular activities highly increase the risk of addiction. It is noted that almost all addiction cases are associated with attention deficithyperactivity disorder (ADHD).
Öz
İnternet aşırı kullanımı günden güne daha da artış gösteriyorsa, bu isteğin önüne geçilemiyorsa, internete bağlı olmadan geçirilen zaman önemini yitiriyorsa, yoksunkalındığında sıkıntı, huzursuzluk, saldırganlık ortaya çıkıyorsa, günlük işlevler, sos-yal hayat, okul ve aile hayatı giderek bozuluyorsa internet bağımlılığından söz edebiliriz. Bağımlılıkta haftada 40-80 saate varan internet kullanımı söz konusudur. Bilgisayar önünden kalkamadıkları için evden dışarı çıkamayan, okulu bırakan, kliniğe gelemeyen bağımlı gençlerle karşılaşmaktayız. Öncelikle internetin kötüye kul-lanımını önleyici yaklaşımlara ihtiyaç vardır. Ebeveynlerin çocuklarıyla birlikte interneti doğru şekilde kullanmalarını sağlamak gerekir.İnternet bağımlısı olan bireylerde dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB), depresyon, obsesif kompulsif bozukluk, sosyal fobi, otizm spektrumu gibipsikiyatrik bozukluklar eşlik etmektedir. İnternetin kötüye kullanımı internet bağım-ılığı öncesinde yer alır. Bağımlı olma riskini artıran etkenler arasında yoğun öfke,düşmanca tutum, olumsuz arkadaş çevresi, aile içi çatışmalar, ders başarısı düşüklüğü ve okul dışındaki faaliyetlerde başarısızlık yer almaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | makale |
Authors | |
Publication Date | September 6, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 8 Issue: 5 |