Matematik okuryazarlığı, bireylerin günlük yaşamlarında da kullandıkları önemli bir beceridir. Bu nedenle
bireylerin hayat pahalılığı karşısında sağlıklı bir psikolojik iyi oluşa sahip olabilmeleri için matematik
okuryazarlığı becerisine sahip olmaları beklenmektedir. Bu bilgiler doğrultusunda yapılan çalışma ile matematik
okuryazarlığın aile bütçesini belirlemedeki önemi ile aile bütçesini planlamanın, yetişkinlerin psikolojik iyi
oluşları üzerinde gerçekten etkili olup olmadığının ortaya konması amaçlanmaktadır. Bu araştırma tanımlayıcı
bir araştırmadır ve ilişkisel tarama modeli kullanılarak yapılmıştır. Araştırmaya KKTC’de yaşayan 18 yaş ve
üzeri 173 birey dahil edilmiştir. Araştırma bulgularında yer alan istatistiksel çözümlemelerde Statistical Package
for Social Sciences (SPSS ) 24.0 yazılımı kullanılmıştır. Çalışmada, katılımcıların matematik okuryazarlığı özyeterlilik ölçeği puanlar arttıkça, psikolojik iyi oluş ölçeği puanlar da artmaktadır. Bununla birlikte, aylık/yıllık
okul, kurs gibi eğitim ve sağlık giderlerini hesaplayan bireylerin hesaplamayan bireylere göre psikolojik iyi oluş
ölçeği puanları ve matematik okuryazarlığı öz-yeterlilik ölçeği puanları anlamlı düzeyde yüksek olduğu
görülmüştür. Sonuç olarak, bireylerin matematik okuryazarlığı öz-yeterliliklerinin arttıkça, psikolojik iyi oluş
hallerinin de arttığı ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Psychological Methodology, Design and Analysis |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2019 |
Acceptance Date | April 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1 |