Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 28 Issue: 1, 194 - 215, 30.06.2020

Abstract

References

  • Referans 1 Akbulut, Hasan (2014). “Sinemaya Gitmek ve Seyir: Bir Sözlü Tarih Çalışması”. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırma Dergisi (EJOIR) 2: 1-16.
  • Referans 1 2 Ateş, Ayşe (2019). “Aile İçi İletişimde Sabır”. Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 8/15: 61-90.
  • Referans 3 Barış, Serap vd. (2019). “Yenilik ve Gelir Eşitsizliği: Kuramsal Bir Yaklaşım”. Uluslararası Ekonomi ve Yenilik Dergisi 5/1: 27-47.
  • Referans 4 Bayrak, Tamer (2014). “Sinemada Karakter Olgusu: Bir Karakter Oyuncusu Olarak Sadri Alışık” The Turkish Online Journal of Design Art and Communication 4/2: 105-122.
  • Referans 5 Benjamin, Walter (2001). Pasajlar. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Referans 6 Bilis, Ali Emre (2019). “Türk Sinemasında Aile ve Kadın Temsilini Evlat Edinme Bağlamında Yeniden Okumak: Can ve Albüm Filmleri”. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 21/1: 35- 55.
  • Referans 7 Çabuklu, Yaşar (2010). Postmodern Toplumdan Kesitler. İstanbul: Paloma Yayıncılık.
  • Referans 8 Çokluk, Ömay vd. (2011). “Nitel Bir Görüşme Yöntemi Olarak Odak Grup Görüşmesi”. Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi 4/1: 95-107.
  • Referans 9 Demir, Mine (2017). “Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Türkiye’de Ev Kadınlarının Eğitimi: İdare-i Beytiye”. Bartın Üniversitesi Çeşm-i Cihan: Tarih Sanat ve Kültür Araştırmaları E-Dergisi 4/1: 108-120.
  • Referans 10 Erdem, Ekrem vd. (2014). “Teknolojik Değişim ve Rekabet Gücü İlişkisi”. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi 9/1: 52-68.
  • Referans 11 Kağıtçıbaşı, Çiğdem (). “Türkiye’de Aile Kültürü” 49-57.
  • Referans 12 Kaplan, Neşe (2003). “Toplumsal Konumu ve Bu Konumun Değişimiyle Türk Sinemasında Kadın”. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi 151-172
  • Referans 13 Khurshid, Ayesha (2020). “Love marriage or arranged marriage? Choice, rights, and empowerment for educated Muslim women from rural and low-income Pakistani communities”. A Journal of Comparative and International Education 50/1: 90-106.
  • Referans 14 Küçük, Ahmet (2019). “Günümüzde Aile ve Kur’ân’dan Örnek Aileler, Tefsir Araştırmaları Dergisi” 3/2: 408-442.
  • Referans 15 Morgül, Ayşe (2013). “Türk İslam Geleneğinde Aile Ulusal Sempozyumu” Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı - M.Ü. İlahiyat Fakültesi Üsküdar Belediyesi - Külünk Eğitim ve Kültür Derneği 11/21: 271-303.
  • Referans 16 Priest, Jacob B. vd. (2019). “In Our Lives and Under Our Skin: An Investigation of Specific Psychobiological Mediators Linking Family Relationships and Health Using the Biobehavioral Family Model”. Family Process 58/1: 79-99.
  • Referans 17 Sevim, Seçkin (2016). “Muhsin Ertuğrul: Türk Sinemasının Kurucusu mu Yoksa Günah Keçisi mi?”. İnsan ve İnsan Dergisi 3/10: 64-83.
  • Referans 18 Şahsuvaroğlu, Tuna vd. (2008). “Odak Grup Görüşmeleri ve Sosyal Temsiller Kuramı” Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 127-139.
  • Referans 19 Şavk, Serkan (2017). “Sessiz Dönem Türk Sinema Tarihi 1895-1922”. Sinesine Kitaplığı Book Rewiev 8/2: 185-187.
  • Referans 20 Standing, Guy (2011). Prekarya Yeni Tehlikeli Sınıf. İstanbul, İletişim Yayınları.
  • Referans 21 Standing, Guy,(2014). Prekarya Bildirgesi. İstanbul, İletişim Yayınları.
  • Referans 22 Tugen, Bahar (2014). “1960-1980 Darbeleri Arasında Türk Sinemasında Düşünce Oluşumu ve Filmlerin Sosyolojik Görünümleri”. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum 3/7: 159-175. Referans 23 Ülkü, Reha (2014). Post Sinema. İstanbul: Mobidik Yayıncılık.
  • Referans 24 Vatansever, Aslı (2013). “Prekarya Geceleri 21. Yüzyılda Geleceği Olmayan Beyaz Yakalıların Rüyası”. EUL Journal Of Social Sciences 4/2: 1-20.

GÜNÜMÜZÜN MODERN TEKNOLOJİK İŞÇİLERİ PREKARYA ÇALIŞANLARIN EVLİLİKLERİNDE AİLE İLETİŞİMİ KAVRAMINA BAKIŞLARI

Year 2020, Volume: 28 Issue: 1, 194 - 215, 30.06.2020

Abstract

Modernleşme günümüzde teknolojiyle iç içe geçmiş bir kavram haline gelmiştir. Teknolojideki değişim kitlelerin iletişim kurma süreçlerini, iş yaşantılarını, aile yaşantılarını değişime uğratmaktadır. Öncelikle günümüzde teknoloji kullanarak işlerini masa başından yöneten ve yönlendiren bir kitle ortaya çıkmıştır. Bu yeni çalışan kesim prekarya olarak tanımlanmaktadır. Prekarya veya beyaz yaka olarak tabir edilen grup kendi içinde evlenmekte ve aile kurmaktadır. Bu modern ve teknolojiyle adapte olmuş işlerde çalışan kesimin aile kurma ve aile içi ilişkiler süreci de teknolojiyle ve yaşantılarıyla bağlantılı olarak değişime uğramaktadır. Araştırma kapsamında Türk sinema filmleri üzerinden prekarya olarak belirtilen ve kendileri gibi prekarya biriyle evli olan kesimin film tercihlerinde ne tür filmleri seçtikleri incelenmiştir. Yaptıkları sinema filmi seçimlerin kendi yaşantı ve aile kavramına bakış açılarıyla bağlantısı incelenmiştir. Walter Benjamin teknoloji ile birlikte sanatın biriciklik halinden çıktığını belirtmiştir. Prekarya çalışanlarda teknoloji ile birlikte yaratıcı ve özgün eser üretme gücünden mahrum bırakılmışlardır. Bu anlamda günümüz prekarya yapısı ve sinema filmleri birbirine benzer nüanslar sergilemektedir

References

  • Referans 1 Akbulut, Hasan (2014). “Sinemaya Gitmek ve Seyir: Bir Sözlü Tarih Çalışması”. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırma Dergisi (EJOIR) 2: 1-16.
  • Referans 1 2 Ateş, Ayşe (2019). “Aile İçi İletişimde Sabır”. Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 8/15: 61-90.
  • Referans 3 Barış, Serap vd. (2019). “Yenilik ve Gelir Eşitsizliği: Kuramsal Bir Yaklaşım”. Uluslararası Ekonomi ve Yenilik Dergisi 5/1: 27-47.
  • Referans 4 Bayrak, Tamer (2014). “Sinemada Karakter Olgusu: Bir Karakter Oyuncusu Olarak Sadri Alışık” The Turkish Online Journal of Design Art and Communication 4/2: 105-122.
  • Referans 5 Benjamin, Walter (2001). Pasajlar. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Referans 6 Bilis, Ali Emre (2019). “Türk Sinemasında Aile ve Kadın Temsilini Evlat Edinme Bağlamında Yeniden Okumak: Can ve Albüm Filmleri”. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 21/1: 35- 55.
  • Referans 7 Çabuklu, Yaşar (2010). Postmodern Toplumdan Kesitler. İstanbul: Paloma Yayıncılık.
  • Referans 8 Çokluk, Ömay vd. (2011). “Nitel Bir Görüşme Yöntemi Olarak Odak Grup Görüşmesi”. Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi 4/1: 95-107.
  • Referans 9 Demir, Mine (2017). “Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Türkiye’de Ev Kadınlarının Eğitimi: İdare-i Beytiye”. Bartın Üniversitesi Çeşm-i Cihan: Tarih Sanat ve Kültür Araştırmaları E-Dergisi 4/1: 108-120.
  • Referans 10 Erdem, Ekrem vd. (2014). “Teknolojik Değişim ve Rekabet Gücü İlişkisi”. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi 9/1: 52-68.
  • Referans 11 Kağıtçıbaşı, Çiğdem (). “Türkiye’de Aile Kültürü” 49-57.
  • Referans 12 Kaplan, Neşe (2003). “Toplumsal Konumu ve Bu Konumun Değişimiyle Türk Sinemasında Kadın”. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi 151-172
  • Referans 13 Khurshid, Ayesha (2020). “Love marriage or arranged marriage? Choice, rights, and empowerment for educated Muslim women from rural and low-income Pakistani communities”. A Journal of Comparative and International Education 50/1: 90-106.
  • Referans 14 Küçük, Ahmet (2019). “Günümüzde Aile ve Kur’ân’dan Örnek Aileler, Tefsir Araştırmaları Dergisi” 3/2: 408-442.
  • Referans 15 Morgül, Ayşe (2013). “Türk İslam Geleneğinde Aile Ulusal Sempozyumu” Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı - M.Ü. İlahiyat Fakültesi Üsküdar Belediyesi - Külünk Eğitim ve Kültür Derneği 11/21: 271-303.
  • Referans 16 Priest, Jacob B. vd. (2019). “In Our Lives and Under Our Skin: An Investigation of Specific Psychobiological Mediators Linking Family Relationships and Health Using the Biobehavioral Family Model”. Family Process 58/1: 79-99.
  • Referans 17 Sevim, Seçkin (2016). “Muhsin Ertuğrul: Türk Sinemasının Kurucusu mu Yoksa Günah Keçisi mi?”. İnsan ve İnsan Dergisi 3/10: 64-83.
  • Referans 18 Şahsuvaroğlu, Tuna vd. (2008). “Odak Grup Görüşmeleri ve Sosyal Temsiller Kuramı” Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 127-139.
  • Referans 19 Şavk, Serkan (2017). “Sessiz Dönem Türk Sinema Tarihi 1895-1922”. Sinesine Kitaplığı Book Rewiev 8/2: 185-187.
  • Referans 20 Standing, Guy (2011). Prekarya Yeni Tehlikeli Sınıf. İstanbul, İletişim Yayınları.
  • Referans 21 Standing, Guy,(2014). Prekarya Bildirgesi. İstanbul, İletişim Yayınları.
  • Referans 22 Tugen, Bahar (2014). “1960-1980 Darbeleri Arasında Türk Sinemasında Düşünce Oluşumu ve Filmlerin Sosyolojik Görünümleri”. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum 3/7: 159-175. Referans 23 Ülkü, Reha (2014). Post Sinema. İstanbul: Mobidik Yayıncılık.
  • Referans 24 Vatansever, Aslı (2013). “Prekarya Geceleri 21. Yüzyılda Geleceği Olmayan Beyaz Yakalıların Rüyası”. EUL Journal Of Social Sciences 4/2: 1-20.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Research Articles
Authors

Şebnem Gürsoy Ulusoy 0000-0003-3288-6857

Özge Gürsoy 0000-0003-4376-269X

Publication Date June 30, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 28 Issue: 1

Cite

APA Gürsoy Ulusoy, Ş., & Gürsoy, Ö. (2020). GÜNÜMÜZÜN MODERN TEKNOLOJİK İŞÇİLERİ PREKARYA ÇALIŞANLARIN EVLİLİKLERİNDE AİLE İLETİŞİMİ KAVRAMINA BAKIŞLARI. Kurgu, 28(1), 194-215.