Research Article
BibTex RIS Cite

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TURİSTİK DESTİNASYON İMAJ ALGILARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI BİR ARAŞTIRMA

Year 2020, Volume: 4 Issue: 1, 43 - 58, 24.06.2020

Abstract

Çalışmada, üniversite öğrencilerinin destinasyon imaj algılarının belirlenmesi ve iki devlet üniversitesinin (Kırklareli ve Bursa Uludağ) öğrencilerinin algılarının karşılaştırılması amaçlanmaktadır. Bu amaçla Pınarhisar MYO (281 öğrenci) ve Harmancık MYO (154 öğrenci) öğrencilerine kendilerinin cevapladıkları toplam 435 anket formu ulaştırılmıştır. Araştırma sonucunda destinasyon imaj algısını her iki okulda öğrenim gören üniversite öğrencilerinin; tatil yöresinin modaya uygun bir yer olması, tatil yöresindeki alışveriş olanakları, tatil yöresindeki alışveriş olanaklarının fiyatları ve tatil yöresindeki eğlence olanaklarının fiyatları ifadelerinde düşük düzeyde değerlendirdikleri belirlenmiştir. Tatil yöresinin dinlendirici ve rahatlatıcı özellikleri, tatil yöresindeki yiyecek içecek işletmelerinin hijyeni ve temizliği, tatil yöresinde kendini güvende hissetme, tatil yöresindeki doğal çevre güzellikleri, tatil yöresindeki konaklama tesislerinin hijyeni ve temizliği, tatil yöresinin tarihi ve kültürel güzellikleri ve tatil yöresinin terör olayları açısından güvenilir bir yer olması ifadelerinde ise üniversite öğrencilerinin yüksek düzeyde değerlendirdikleri imaj algısı ifadeleri olmuşlardır. Elde edilen sonuçlar üniversite öğrencilerinin destinasyon imajı algılarının benzer ifadeler üzerinde yoğunlaştığını ve benzeştiğini göstermektedir.

References

  • Adan, Ö. (2015). “Destinasyon Marka İmajı ve Bir Pazar Bölümü Olarak İş Amaçlı Gelen Turistlere Yönelik Uygulanması”. Journal of Yasar University. 10 (39): 6607-6611.
  • Akyol, C., Zengin, B., Akkaşoğlu, S. ve Ulama, Ş. (2018). “Destinasyon Pazarlamasında İmaj Rolünün Üniversite Öğrencileri Tarafından Algılanması: Arhavi Meslek Yüksekokulu Örneği”. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(2): 637-655.
  • Akyurt, H. ve Atay, L. (2009). “Destinasyonda İmaj Oluşturma Süreci”. Akdeniz İİBF Dergisi, 1(1): 1-14.
  • Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-SPSS Uygulamalı. (Geliştirilmiş 5. Baskı.). Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Baloğlu, S. and McCleary, K. W. (1990). “A Model of Destination Image Formation”. Annals of Tourism Research, 26(4): 868-897.
  • Beerli, A. and Martin, J. D. (2004). “Factors Influencing Destination Image”. Annals of Tourism Research, 31(3): 657-681.
  • Chi, C. G. and Qu, H. (2008). “Examining the Structural Relationships of Destination Image, Tourist Satisfation and Destination Loyalty: An Integrated Approach”, Tourism Management. 29: 624-636.
  • Chon, K. S. (1991). “Tourism Destination Image Modification Progress: Marketing Implications”, Tourism Management, 12(1): 68-72.
  • Çelen, O. ve Bayram, A. T. (2018). “Turizm Arzı”. Turizm Ekonomisi (75-99). Sakarya: Değişim Yayınları.
  • Duman, T. ve Öztürk, A. B. (2005). “Yerli Turistlerin Mersin Kızkalesi Destinasyonu ve Tekrar Ziyaret Niyetleri ile İlgili Algılamaları Üzerine Bir Araştırma”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(1): 9-23.
  • Durmuş, B., Yurtkoru, E. S. ve Çinko, M. (2010). Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. (Tıpkı Üçüncü Basım). İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Erkuş, A. (2011). Davranış Bilimleri İçin Bilimsel Araştırma Süreci. (Güncellenmiş Üçüncü Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Govers, R., Go, F. M. and Kumar, K. (2007). “Promoting Tourism Destination Image”, Journal of Travel Research, 46: 15-23.
  • İlban, M. O., Köroğlu, A. ve Bozok, D. (2008). “Termal Turizm Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon İmajı: Gönen Örneği”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(13): 105-129.
  • Kozak, M. and Rimmington, M. (2000). “Tourist Satisfaction with Mallorca, Spain, as an Off-Season Holiday Destination”, Journal of Travel Research. 38: 260-269.
  • Mackay, K. J. and Fesenmaier, D. R. (2000). “An Exploration of Cross-Cultural Destination Image Assesment”, Research Notes&Communication, 38(4): 417-423.
  • Mazzarol, T. and Soutar, G. N. (2002). “Push-Pull Factors Influencing International Student Destination Choise”, The International Journal of Educational Management, 16(2): 82-90.
  • Öztürk, B. A. (2004). Kızkalesi Yöresinde Tatilini Geçiren Turistlerin Memnuniyetlerini Etkileyen Faktörler. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mersin.
  • Serçek Özaltaş, G. ve Serçek, S. (2017). “X, Y ve Z Kuşaklarındaki Turistlerin Destinasyon İmaj Algılarının Karşılaştırılması”, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14(1): 6-19.
  • Sirgy, M. J. and Su, C. (2000). “Destination Image, Self-Congrutiy, and Travel Behavior: Toward an Integrative Model”, Journal of Travel Research, 38: 340-352.
  • Taşçı, A. D. A. and Gartner, W. C. (2007). “Destination Image and its Functional Relationships”, Journal of Travel Research, 45(4): 413-425.
  • Tosun, C. and Jenkins, L. C. (1996). “Regional Planning Approaches to Tourism Development: The Case of Turkey”, Tourism Management, 17(7): 519-531.
  • Ural, A. ve Kılıç, İ. (2005). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Ülker, E. (2010). Destinasyon Pazarlamasında Destinasyon Seçimi Karar Verme Süreci Üzerine Bir Çalışma: Bozcada Örneği. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Edirne.
  • Qu, H., Kim, L. H. and Im, H. H. (2011). “A Model of Destination Branding: Integrating the Concepts of the Branding and Destination Image”, Tourism Management, 32: 465-476.
  • Yaldırgan, R., Batman, O. ve Sarıışık, M. (2015). “Sapanca’nın Turistik Destinasyon İmajı Üzerine Bir Alan Araştırması”, İşletme Bilimi Dergisi, 3(2): 109-125.
  • Yaraşlı, G. Y. (2007). Destinasyon İmajı ve Trabzon Yöresine Dönük Bir Çalışma. Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2007). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (Genişletilmiş İkinci Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yazıcıoğlu, İ. ve Akbulut, B. A. (2015). “Turistik Destinasyon Olarak Ankara’nın Bilişsel ve Duygusal İmaj Bileşenleri Açısından Analizi”, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3(3): 136-144.
Year 2020, Volume: 4 Issue: 1, 43 - 58, 24.06.2020

Abstract

References

  • Adan, Ö. (2015). “Destinasyon Marka İmajı ve Bir Pazar Bölümü Olarak İş Amaçlı Gelen Turistlere Yönelik Uygulanması”. Journal of Yasar University. 10 (39): 6607-6611.
  • Akyol, C., Zengin, B., Akkaşoğlu, S. ve Ulama, Ş. (2018). “Destinasyon Pazarlamasında İmaj Rolünün Üniversite Öğrencileri Tarafından Algılanması: Arhavi Meslek Yüksekokulu Örneği”. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(2): 637-655.
  • Akyurt, H. ve Atay, L. (2009). “Destinasyonda İmaj Oluşturma Süreci”. Akdeniz İİBF Dergisi, 1(1): 1-14.
  • Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-SPSS Uygulamalı. (Geliştirilmiş 5. Baskı.). Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Baloğlu, S. and McCleary, K. W. (1990). “A Model of Destination Image Formation”. Annals of Tourism Research, 26(4): 868-897.
  • Beerli, A. and Martin, J. D. (2004). “Factors Influencing Destination Image”. Annals of Tourism Research, 31(3): 657-681.
  • Chi, C. G. and Qu, H. (2008). “Examining the Structural Relationships of Destination Image, Tourist Satisfation and Destination Loyalty: An Integrated Approach”, Tourism Management. 29: 624-636.
  • Chon, K. S. (1991). “Tourism Destination Image Modification Progress: Marketing Implications”, Tourism Management, 12(1): 68-72.
  • Çelen, O. ve Bayram, A. T. (2018). “Turizm Arzı”. Turizm Ekonomisi (75-99). Sakarya: Değişim Yayınları.
  • Duman, T. ve Öztürk, A. B. (2005). “Yerli Turistlerin Mersin Kızkalesi Destinasyonu ve Tekrar Ziyaret Niyetleri ile İlgili Algılamaları Üzerine Bir Araştırma”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(1): 9-23.
  • Durmuş, B., Yurtkoru, E. S. ve Çinko, M. (2010). Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. (Tıpkı Üçüncü Basım). İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Erkuş, A. (2011). Davranış Bilimleri İçin Bilimsel Araştırma Süreci. (Güncellenmiş Üçüncü Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Govers, R., Go, F. M. and Kumar, K. (2007). “Promoting Tourism Destination Image”, Journal of Travel Research, 46: 15-23.
  • İlban, M. O., Köroğlu, A. ve Bozok, D. (2008). “Termal Turizm Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon İmajı: Gönen Örneği”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(13): 105-129.
  • Kozak, M. and Rimmington, M. (2000). “Tourist Satisfaction with Mallorca, Spain, as an Off-Season Holiday Destination”, Journal of Travel Research. 38: 260-269.
  • Mackay, K. J. and Fesenmaier, D. R. (2000). “An Exploration of Cross-Cultural Destination Image Assesment”, Research Notes&Communication, 38(4): 417-423.
  • Mazzarol, T. and Soutar, G. N. (2002). “Push-Pull Factors Influencing International Student Destination Choise”, The International Journal of Educational Management, 16(2): 82-90.
  • Öztürk, B. A. (2004). Kızkalesi Yöresinde Tatilini Geçiren Turistlerin Memnuniyetlerini Etkileyen Faktörler. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mersin.
  • Serçek Özaltaş, G. ve Serçek, S. (2017). “X, Y ve Z Kuşaklarındaki Turistlerin Destinasyon İmaj Algılarının Karşılaştırılması”, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14(1): 6-19.
  • Sirgy, M. J. and Su, C. (2000). “Destination Image, Self-Congrutiy, and Travel Behavior: Toward an Integrative Model”, Journal of Travel Research, 38: 340-352.
  • Taşçı, A. D. A. and Gartner, W. C. (2007). “Destination Image and its Functional Relationships”, Journal of Travel Research, 45(4): 413-425.
  • Tosun, C. and Jenkins, L. C. (1996). “Regional Planning Approaches to Tourism Development: The Case of Turkey”, Tourism Management, 17(7): 519-531.
  • Ural, A. ve Kılıç, İ. (2005). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Ülker, E. (2010). Destinasyon Pazarlamasında Destinasyon Seçimi Karar Verme Süreci Üzerine Bir Çalışma: Bozcada Örneği. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Edirne.
  • Qu, H., Kim, L. H. and Im, H. H. (2011). “A Model of Destination Branding: Integrating the Concepts of the Branding and Destination Image”, Tourism Management, 32: 465-476.
  • Yaldırgan, R., Batman, O. ve Sarıışık, M. (2015). “Sapanca’nın Turistik Destinasyon İmajı Üzerine Bir Alan Araştırması”, İşletme Bilimi Dergisi, 3(2): 109-125.
  • Yaraşlı, G. Y. (2007). Destinasyon İmajı ve Trabzon Yöresine Dönük Bir Çalışma. Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2007). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (Genişletilmiş İkinci Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yazıcıoğlu, İ. ve Akbulut, B. A. (2015). “Turistik Destinasyon Olarak Ankara’nın Bilişsel ve Duygusal İmaj Bileşenleri Açısından Analizi”, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3(3): 136-144.
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Aydın Ünal 0000-0002-6377-8587

Onur Çelen

Publication Date June 24, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Ünal, A., & Çelen, O. (2020). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TURİSTİK DESTİNASYON İMAJ ALGILARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI BİR ARAŞTIRMA. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 43-58.