Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin gelecekteki tıp uygulamalarını kolaylaştırmak için temel ve klinik iletişim ve klinik akıl yürütme becerilerini geliştirmek çok önemlidir. Bu becerilerin gelişiminin yolu hasta-hekim görüşmelerinden geçer. Bu araştırma, hasta-hekim görüşme becerilerinin değerlendirilmesinde performansa dayalı testlerde kullanılacak Hasta-Hekim Görüşme Becerisi Değerlendirme Formu'nun (P-PISEF) geçerlik ve güvenirliğinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Betimsel ve metodolojik bir desene sahip olan bu çalışma, Haziran-Aralık 2021 tarihlerinde gerçekleştirilmiştir. Veriler, geliştirilen form kullanılarak 18 öğretim üyesinin değerlendirmesi ile 197 öğrencinin performansından toplanmıştır. Açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri, Cronbach's alpha ve madde toplam puanları analiz edilmiştir.
Bulgular: Değerlendirme yapan öğretim üyelerinin %38,88 doçent öğretim üyesi idi. Değerlendirme formu (P-PISEF) 46 madde, beş ana bölüm ve yedi bileşenden oluşmaktadır. Öğretim üyeleri, %70'in üzerinde uyum ile öğrencilerin becerilerini belirli bir sırayla değerlendirmiştir. Değerlendiricilerin %90'ından fazlası P-PISEF'i benzer şekilde kullanarak değerlendirmiştir. Cronbach's Alpha (α) 0,793 olarak bulunmuştur. Bu çalışmadaki KMO değeri 0,733 olup, veriler analiz için orta düzeyde yeterlidir. Bartlett testinin sonucu 5983,586 (p<0,05) idi. Bu ölçüm, ölçmekte olduğumuz değişkenin örnek parametrede (uzmanlık, kariyer adımı vb.) çok değişkenli olduğunu göstermektedir. Bu çalışmada açıklanan toplam varyans 57,577'dir.
Sonuç: P-PISEF tıp öğrencilerinin hasta-hekim görüşme simülasyonlarında kullanılabilecek bir değerlendirme aracıdır. Sonuçlar, müfredat planlayıcılarının tıbbi görüşme becerilerinin gelişimini daha etkin bir şekilde ele alan programlar düzenlemesine yardımcı olur.
Objective: Developing basic and clinical communication and clinical reasoning skills is crucial in facilitating medical school students' future medical practice. The path to these skills` development goes through conducting patient-physician interviews. This research aims to conducted to determine the validity and reliability of the Patient-Physician Interview Skill Evaluation Form(P-PISEF) to be used in performance-based tests in the evaluation of patient-physician interview skills.
Methods: This study has a descriptive and methodological design and was carried out in June-December 2021. The data were collected from the performance of 197 students with the evaluation of 18 faculty members using the developed form. Explanatory and confirmatory factor analyses, Cronbach's alpha and item the total score was analyzed.
Results: The distribution of the eighteen lecturers (38.88%) was associate professors. P-PISEF, comprising 46 articles, five main sections, and seven components. Lecturers were evaluated in a certain order with over 70% compliance. Over 90% of evaluators evaluated P-PISEF similarly. The Cronbach's Alpha (α) was found at 0.793. The KMO value in this study is 0.733, and the data is moderately adequate for analysis. The result of the Bartlett's test was 5983.586 (p<0.05). This measurement shows that the variable we are measuring is multivariate in the sample parameter (specialty, career step, etc.). The total variance explained in this study was 57.577.
Conclusion: P-PISEF is an evaluation tool that can be used in patient-physician interview simulations of medical students. The results help curriculum planners to arrange programs that address the development of medical interview skills more effectively.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences |
Journal Section | Original Article / Medical Sciences |
Authors | |
Publication Date | February 2, 2023 |
Submission Date | April 5, 2022 |
Acceptance Date | October 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 9 Issue: 1 |