The present study
it was aimed to determine the habits of teacher candidates telephone
interviewing and evaluate them according to various variables. Since the study
has descriptive features, survey model is adopted. The sampling of the study was
selected among the teacher candidates (n= 204) who are studying at the
faculties of education at a state university. With the purpose to determine
the habits of teacher candidates by telephone, the researchers have developed a
scale based on the relevant literature. The prepared scale is given to the
participants by the researchers. As a result of the research, it has been
determined that the candidates usually
exhibit their telephone interviewing habits. Department of the teacher
candidates do not make a meaningful difference in their telephone conversation
habits. However, gender and GPA were found to be significantly different in
terms of change.
Bu çalışmada öğretmen adaylarının telefonla görüşme
alışkanlarının tespit edilmesi ve çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi
amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel araştırma modellerinden tarama
kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesinde farklı bölümlerde öğrenim gören
öğretmen adayları arasından rastgele seçilmiş 204 öğrenci oluşturmuştur.
Öğretmen adaylarının telefonla görüşme alışkanlıklarını belirlemek amacıyla
araştırmacılar tarafından ilgili alanyazın taranarak bir anket
geliştirilmiştir. Anket maddelerine verdikleri cevaplar neticesinde, adayların
telefonla görüşme sürecinde kendilerinden beklenilen alışkanlıkları daha çok Genellikle sergilediği tespit
edilmiştir. Öğretmen adaylarının telefonla görüşme alışkanlıklarının bölüm
değişkenine göre anlamlı bir fark göstermediği, bununla beraber cinsiyet
değişkeni ve AGNO / Başarı değişkeni açısından da aralarında anlamlı bir fark
olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 1 |