Bu araştırma Batı Ege bölgesindeki tüketicilerin hayvan refahına ilişkin algısının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Hayvan Refahı Algı Ölçeği barındırma, besleme, personel, hayvan sağlığı ve diğer şartları içeren 5 boyut ve toplam 52 adet maddeden oluşmuştur. Araştırmanın evrenini İzmir ve Aydın İl Merkezleri ile bağlı ilçelerde bulunan ve 18 yaş üzerindeki toplam 415 tüketici oluşturmuştur. Araştırmaya katılmayı kabul eden tüketicilere Hayvan Refahı Algı Ölçeği yüz yüze uygulanmıştır. Batı Ege bölgesi tüketicilerinin hayvan refahını pozitif algıladıkları ve hayvan refahı kavramını hayvan sağlığı, etik değerler, doğal gıda ve gıda güvenliği ve kalitesi ile ilişkilendirdikleri belirlenmiştir. Bu bulgular tüketicilerin bilgi, düşünce ve farkındalık durumlarının hayvanların temel refah gereksinimleri ile paralellik gösterdiğini ortaya koymuştur. Bununla birlikte, tüketicilerin hayvan refahı ve yoğun üretim sistemlerinde uygulanan hayvan ıslahı yöntemlerinin çiftlik hayvanlarının refahına etkisi konularındaki bilgisinin yetersiz olduğu görülmüştür. Tüketicilerin üçte birisi hayvan refahı standartları altında üretilen ürünleri satın almak istediğini ve daha fazla ödemeye gönüllü olduğunu beyan etmiştir. Hayvan refahı algısı, tüketicilerin cinsiyeti, eğitim seviyesi, evcil hayvan sahipliği, gıda etiketi okuma davranışı ve ödeme istekliliği ile etkilenmiştir. Batı Ege bölgesi tüketicilerinin hayvan refahını çok önemli olarak algıladıkları ve hayvan refahı bilgisi arttıkça refah-dostu ürünlere talep yapan ve yüksek ödemeye gönüllü olan tüketicilerin oranının artabileceği sonucuna varılmıştır.
Bu çalışma, bir fondan destek almamıştır
This research was conducted to examine consumers’ perceptions of the West Aegean region regarding animal welfare. The Animal Welfare Perception Scale consisted of 5 extents and a total of 52 items, including housing, feeding, personnel, health, and other conditions. The participants comprised 415 consumers over 18 years of age in İzmir and Aydın City centers and districts. The animal welfare perception scale was applied to consumers who decided to participate in the study face-to-face. It was founded that the West Aegean region's consumers perceived animal welfare positively and associated the animal welfare concept with animal health, ethical values, natural food, and food safety and quality. These findings revealed that the consumers' knowledge, opinion and awareness were in parallel with the basic welfare needs of the animals. However, the consumers had insufficient knowledge about animal welfare and the effects of animal breeding methods practiced in intensive production systems on farm animal welfare. One-third of consumers declared they wanted to buy products produced under animal welfare standards and were willing to pay more. The perception of animal welfare was influenced by consumers' gender, educational background, companion animal ownership, food-label reading behaviour, and willingness to pay. It was concluded that the West Aegean region's consumers perceive animal welfare as very important, and the proportions of consumers who demand welfare-friendly products and are willing to pay more could be increased with increased knowledge of animal welfare.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Veterinary Sciences |
Journal Section | RESEARCH ARTICLE |
Authors | |
Early Pub Date | December 12, 2022 |
Publication Date | December 31, 2022 |
Acceptance Date | October 17, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 15 Issue: 4 |