Amaç: Çalışma, kütüphanelerin sosyal medya platformlarını aktif bir şekilde kullanarak kullanıcılarla etkileşim kurma, içerik paylaşma ve pazarlama stratejilerini güçlendirme sürecini ele almaktadır. Çalışmanın genel amacı, dijital kütüphaneler ile sosyal medya arasındaki etkileşimi ve iletişimi inceleyerek bilgi paylaşımı ve erişiminde yeni yaklaşımların ortaya çıkmasına katkıda bulunarak dijital kütüphaneler ve sosyal medya etkileşimi hakkında farkındalık oluşturmak ve bu alanda daha fazla araştırmanın yapılmasını teşvik etmektir.
Yöntem: Çeşitli dijital kütüphaneler örnek alınarak, sosyal medyanın kütüphaneler üzerindeki etkisi ve iletişim aracı olarak kullanımı incelenmiştir. Bu örnekler, sosyal medyanın kütüphanelerin erişimini artırma, bilgi paylaşımını kolaylaştırma ve kullanıcı deneyimini zenginleştirme potansiyelini göstermektedir.
Bulgular: Sosyal medyanın kütüphaneler için önemli bir iletişim ve etkileşim aracı olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca, sosyal medya ve dijital kütüphaneler arasındaki sentezin, bilgiye erişimi daha hızlı, kolay ve etkileşimli hale getirdiği görülmektedir.
Sonuç: Çalışma dijital kütüphaneler ile sosyal medya arasındaki ilişkiyi, dönüşüm sürecini ve yenilikçi yaklaşımları ele alarak bu alanda önemli bir tartışma noktası sunmaktadır. Sosyal medyanın kütüphaneler üzerindeki etkisi, bilgi paylaşımında yeni stratejilerin geliştirilmesini teşvik etmekte ve kullanıcı deneyimini zenginleştirmektedir.
Özgünlük: Dijital kütüphaneler ile sosyal medya arasındaki ilişkinin detaylı bir şekilde incelenmesi ve bu alanda farkındalık yaratan bu çalışma, ayrıca, yenilikçi yaklaşımların vurgulanması ve bu alanda daha fazla araştırma yapılmasını teşvik etme amacıyla örneklerle desteklenmiş alanında ilk çalışma özelliği taşımaktadır.
Purpose: The study addresses the scope of libraries to interact with users who actively use social media platforms, to share content and to cover their marketing strategies. The overall aim of the study is to examine the interaction and interaction between digital libraries and social media and to encourage the expansion and further distribution of digital libraries and social media interaction, taking advantage of the emergence of new approaches in information transfer and access.
Method: Sample structure of various digital libraries, the effect of social media on libraries and their use as a communication tool. This social media makes it possible to increase the reach of libraries, facilitate information sharing and enrich the user experience.
Findings: It reveals that social media is an important communication and interaction tool for libraries. It is also seen that the synthesis between social media and digital libraries makes access to information faster, easier and more interactive.
Implications: The study presents an important point in this field by addressing the relationship between digital libraries discussion and social media, recycling and usage approaches. The impact of social media on libraries encourages new distance boundaries in information transfer and enriches the user experience.
Originality: A detailed examination of the relationship between digital libraries and social media, and this energy-intensive study also features a first-of-its-kind study with consumers to highlight user approaches and encourage further research in this area.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Information Research Behavior |
Journal Section | Review Articles |
Authors | |
Publication Date | July 29, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 4 Issue: 2 |