Bu çalışma, okuduğunu anlama etkinliklerinde anadil kullanımını önlemeyi amaçlayan bir eylem araştırması çalışmasıdır. Bu amaçla Başkent Üniversitesi İngilizce Hazırlık Okulu'nda öğrenim gören ve temel İngilizce seviyesine sahip 30 öğrenci ile 2016-2017 öğretim yılının birinci döneminde bir eylem araştırması çalışması gerçekleştirilmiştir. Konu ile ilgili literatür taraması yapılmış ve bilişsel okuma stratejileri öğrencilere öğretilmiştir. Öğrencilerin okuduğunu anlama aktivitelerine verdikleri cevaplar, öğrenciler tarafından doldurulan geri bildirim kartları ve araştırmacı öğretmenin yansıma sayfaları olmak üzere üç farklı kaynaktan veri toplanmıştır. Verilerin nicel ve nitel analizi, öğrencilerin bilişsel okuma stratejilerinin farkında olduklarında ve bunları kullandıklarında, anadil kullanımının önlenebileceğini ortaya koymuştur.
This paper reports an action research study which aimed to avoid the use of mother tongue in reading comprehension activities. To this end, an action research study was designed and conducted with 30 elementary level students studying at the Preparatory school of Başkent University. The study was conducted in the first term of 2016-2017 academic year. The related literature was reviewed and cognitive reading strategies were taught. Data were collected from three different sources which were students’ answers to reading comprehension activities, feedback cards completed by the students and reflection sheets of the teacher researcher. The quantitative and qualitative analysis of the data revealed that when the students were aware of the cognitive reading strategies and used them, the use of L1 could be avoided.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2018 |
Acceptance Date | April 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |