In this study the relations between the perceptions of primary school teachers about organizational communication and school culture have been examined. This study was carried out on the primary school teachers who served in the primary schools depending on the Ministry of Education in 2012-13 academic year district of Aziziye center in Erzurum. The sample of this study consists of 244 teachers who work in 15 primary schools identified by simple random sampling method. According to the results of study, while the highly perceived among the school culture sizes became the common objectives according to the perceptions of teachers, the size assessed in the lowest level became the professional development. It has been found that the sizes of organizational communication scale towards attitude and behavior and its sizes towards communication and informing are a significant predictor.
Bu araştırmayla ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin algılarına göre, ilköğretim kurumlarında örgütsel iletişim ile okul kültürü arasındaki ilişki incelenmiştir. İlişkisel tarama modelindeki bu araştırmanın örneklemi Erzurum ili Aziziye ilçe merkezinde bulunan ilköğretim okullarından basit rastlantısal örneklem yöntemi ile belirlenen 15 ilköğretim kurumunda görev yapan 244 öğretmenden oluşmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak “Okul Kültürü Envanteri’’ ve “Örgütsel İletişim Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları, örgütsel iletişim ölçeğinin boyutlarının okul kültürünün bütün boyutlarıyla (işbirliğine dayalı liderlik, öğretmen işbirliği, mesleki gelişme, ortak amaçlar, meslektaş desteği ve ortak öğrenme öğrenme) pozitif yönde anlamlı ilişkili olduğu görülmüştür. Okul kültürünün tüm boyutları üzerinde, örgütsel iletişim ölçeğinin tutum ve davranışa yönelik iletişim ve bilgilendirmeye yönelik iletişim boyutlarının önemli bir yordayıcı olduğu bulunmuştur. Meslektaş desteği boyutu üzerinde bilgilendirmeye yönelik iletişim önemli bir yordayıcı değildir. Çalışma sonuçları, örgütsel iletişim ve okul kültürünün geliştirilmesine yönelik olarak değerlendirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 7, 2014 |
Submission Date | December 31, 2013 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 1 Issue: 29 |