Bu çalışma, Türkiye ve Güney Kore’de uygulanan biyoloji dersi öğretim programları karşılaştırılarak iki program arasındaki benzerlik ve farklılıkların ortaya konulması amacıyla yapılmıştır. Türkiye ve Güney Kore eğitim sistemi, kullanılan öğretim programının yapısı, amaçları, öğretim programında temel alınan yaklaşım, ölçme ve değerlendirme süreci, öğrenme alanları ve ünite içeriği açısından karşılaştırılmıştır. Öğretim programları ve eğitim sistemleriyle ilgili literatür taramasıyla elde edilen bilgiler üzerinde doküman analizi yöntemi ile karşılaştırmalar yapılarak araştırma için gerekli veriler elde edilmiştir. Çalışma sonucunda; programların kapsadıkları sınıf seviyeleri, programın yapısı ve amaçları öğrenme alanları, öğrenme alanları ve ünitelerin sınıflara dağılımı, öğrenme-öğretme ve değerlendirme süreci bakımından farklılıklar gösterdiği belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 9, 2015 |
Submission Date | July 20, 2014 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 33 |