In this study, the characteristics teacher trainees seek in an effective teacher and self- efficacy perceptions have been examined according to their gender, department, and grade. This is a descriptive study. It has been carried out on 316 teacher trainees. Bi-directional scale used in this study. Teacher trainees reflected their opinions on the required characteristics of an effective teacher in one of the scale forms (α: 0,94) while they reflected their self- efficacy perceptions in terms of those characteristics in the other scale form (α: 0,93). Teacher trainees consider themselves as either entirely or partially sufficient in terms of all of the characteristics an effective teacher should possess. Self- efficacy perceptions change according to gender. Effective teaching self- efficacy perceptions of the teacher trainees are lower compared to the characteristics sought in an effective teacher.
Bu araştırma, öğretmen adaylarının etkili bir öğretmende bulunmasını düşündükleri özellikler ile bu özellikler açısından öz-yeterlik algılarını cinsiyet, bölüm ve sınıf düzeylerine göre karşılaştırmalı olarak incelemeyi amaçlamaktadır. Bu nedenle araştırma betimsel bir araştırmadır. Çalışma 316 öğretmen adayının katılımıyla yürütülmüş, veriler iki yönlü bir ölçekle toplanmıştır. Ölçeğin birinci yönü etkili bir öğretmende bulunması gereken özellikleri (α=0,94), diğer yönü ise bu özellikler açısından öğretmen adaylarının mesleki öz-yeterlik algılarını (α=0,93) ölçebilecek şekilde düzenlenmiştir. Çalışmanın bulgularına göre, öğretmen adayları kendilerini etkili bir öğretmenin taşıması gereken tüm özellikler açısından tamamen ya da kısmen yeterli görürken, bu konudaki öz-yeterlik algıları, etkili öğretmende aradıkları özelliklere ilişkin görüşlerinden daha düşük bulunmuştur. Ayrıca, adayların cinsiyet, bölüm ve sınıf düzeylerine göre etkili öğretmen özelliklerine ilişkin görüşleri arasında anlamlı fark bulunmazken, cinsiyetlerine göre öz-yeterlik algıları arasında erkekler lehine anlamlı fark bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 9, 2015 |
Submission Date | February 16, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 33 |