Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının “birleştirilmiş sınıf” ve “birleştirilmiş sınıfta görev yapan öğretmen” kavramına ilişkin zihin imgelerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 105 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırma nitel araştırma kapsamında tasarlanmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının belirlenen kavramlara ilişkin algılarını belirlemek amacıyla “birleştirilmiş sınıf … gibidir. Çünkü…” ve birleştirilmiş sınıflı ilkokul öğretmeni …. gibidir. Çünkü… sorularını cevaplandırmaları istenmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi yapılmıştır. Öğretmen adaylarının birleştirilmiş sınıf kavramına ilişkin oluşturdukları metaforlar “heterojen yapı olarak birleştirilmiş sınıf”; “rahatsız edici ve sıkıntı verici yapı olarak birleştirilmiş sınıf”; “saf, temiz, değerli yapı olarak birleştirilmiş sınıf”; “yardımlaşma ve dayanışma ortamı olarak birleştirilmiş sınıf” olmak üzere 4 kategoride toplandığı, birleştirilmiş sınıfta görev yapan öğretmen kavramına ilişkin oluşturdukları metaforların ise, “yetiştiren, yönlendiren ve şekillendiren öğretmen”; “çok yönlü öğretmen”; “kısıtlı imkânlarla ve zorlukla mücadele eden öğretmen” ve “enerji ve bilgi kaynağı olan öğretmen” olmak üzere dört kategoride toplandığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2016 |
Submission Date | June 22, 2015 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 37 |