BibTex RIS Cite

Yatılı Bölge Ortaokulu Öğrencilerinin Müzik Dersine İlişkin Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Year 2016, Issue: 37, 154 - 165, 01.04.2016

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Yatılı Bölge Ortaokullarında öğrenim gören öğrencilerin müzik dersine karşı olan tutumlarını belirlenmek ve öğrencilerin bu tutumlarının sınıf, cinsiyet, başarı durumu ve seçmeli müzik uygulamaları dersi alma durumu değişkenlerine göre ortaya çıkabilecek farklılıkları belirlemektir. Betimsel yönteme göre yapılan bu araştırmanın örneklemini , 2013-2014 eğitim öğretim yılı Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Kars ili içerisinde yer alan Susuz ilçesi 100. Yıl Yatılı Bölge Ortaokulunda, Merkez Şehit Albay Karaibrahimoğlanoğlu Yatılı Bölge Ortaokulunda ve Merkez köyde yer alan Başgedikler 60. Yıl Yatılı Bölge Ortaokulunda öğrenim gören gönüllü 495 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen anket ile geçerlik ve güvenirlik çalışmaları Nacakcı (2006) tarafından yapılan ” Müzik Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin 30 adedi kayıp veri grubuna girmiş ve veriler 465 ölçek üzerinden elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde. SPSS 15.0 paket programı kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde: frekans, yüzde, aritmetik ortalama, bağımsız gruplar t testi, tek yönlü vanyans analizi Anova, Tukey HSD kullanılmıştır. Veri analizi sonucunda, müzik dersine yönelik tutum ile başarı puanı değişkeni arasında anlamlı bir ilişki olmadığı; seçmeli müzik uygulamaları dersi , cinsiyet ve sınıf değişkenlerinin anlamlı ilişkiler oluşturduğu tespit edilmiştir.

References

  • Arı, A. (2002).İlköğretim uygulamalarının değerlendirilmesi (normal-taşımalı ve yatılı ilköğretim okullarının karşılaştırılması. Milli Eğitim Dergisi, 153-154.
  • Baydar, I.Y.(2012).Okuma becerisini destekleyici müzik etkinliklerinin çocukların okuma becerileri üzerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Babacan, E., D. Babacan M., ve Pirgon, Y.(2011).İlköğretim 2. kademe öğrencilerin müzik dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 325-336.
  • Erkuş, A.(1994).Psikolojik terimler sözlüğü. Ankara: Doruk Yayınları.
  • Hallam, S.( 2010).The power of music: ıts impact on the intellectual, social and personal development of children and young people. International Journal of Music Education, 28 (3), 269-289.
  • Gençel, Ö.(2006).Müzikle tedavi. Kastamonu Eğitim Dergisi,14 (2), 697-706.
  • Küçük, D.P.(2011).Müzik etkinliklerine katılan ve katılmayan çocuklarda benlik saygısı ve müzik yeteneğine yönelik özyeterlik algısının incelenmesi, İlköğretim-Online,10 (2), 512-522. http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 20 Mayıs 2015 tarihinde indirilmiştir.
  • Nacakcı, Z. (26-28 Nisan 2006).İlköğretim öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumları. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli. M.E.B. (2007). Çocuk gelişimi ve eğitimi müzik etkinlikleri 2 MEGEP . http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprogramlar/kursprogramlari/cocukgelisim/moduller/muziketkinlikle ri2.pdf 29 Nisan 2015 tarihinde erişilmiştir.
  • Otacıoğlu, S.G.(2007). İlköğretim 5. 6. 7. sınıf öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 134-139.
  • Özmenteş, S.(2012). İlköğretim öğrencilerinin evdeki müziksel ortamları, müzik dersine yönelik tutumları ve kişisel değişkenleri arasındaki ilişkiler. Eğitim ve Bilim Dergisi, 163( 37), 53-66.
  • Sezer, F.(2009).Müzikle terapinin sınav kaygısı, öfke ve psikolojik belirtiler üzerindeki etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Erzurum.
  • Şendurur, Y. ve Barış, D.A.(2002).Müzik eğitimi ve çocuklarda bilişsel başarı. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (1),165-174.
  • T.C. Resmi Gazete.(2003).İlköğretim kurumları yönetmeliği, sayı: 25212.
  • T.C. Resmi Gazete.(2012).İlköğretim kurumları yönetmeliği, sayı: 28360.
  • Uçan, A. (2005). Müzik eğitimi temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar ve Türkiye’deki durum. (3.Baskı).Ankara: Önder Matbaacılık.
  • Uluocak, S., ve Tufan, E.(2011).İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi,19(3), 991-1002.
Year 2016, Issue: 37, 154 - 165, 01.04.2016

Abstract

References

  • Arı, A. (2002).İlköğretim uygulamalarının değerlendirilmesi (normal-taşımalı ve yatılı ilköğretim okullarının karşılaştırılması. Milli Eğitim Dergisi, 153-154.
  • Baydar, I.Y.(2012).Okuma becerisini destekleyici müzik etkinliklerinin çocukların okuma becerileri üzerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Babacan, E., D. Babacan M., ve Pirgon, Y.(2011).İlköğretim 2. kademe öğrencilerin müzik dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 325-336.
  • Erkuş, A.(1994).Psikolojik terimler sözlüğü. Ankara: Doruk Yayınları.
  • Hallam, S.( 2010).The power of music: ıts impact on the intellectual, social and personal development of children and young people. International Journal of Music Education, 28 (3), 269-289.
  • Gençel, Ö.(2006).Müzikle tedavi. Kastamonu Eğitim Dergisi,14 (2), 697-706.
  • Küçük, D.P.(2011).Müzik etkinliklerine katılan ve katılmayan çocuklarda benlik saygısı ve müzik yeteneğine yönelik özyeterlik algısının incelenmesi, İlköğretim-Online,10 (2), 512-522. http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 20 Mayıs 2015 tarihinde indirilmiştir.
  • Nacakcı, Z. (26-28 Nisan 2006).İlköğretim öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumları. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli. M.E.B. (2007). Çocuk gelişimi ve eğitimi müzik etkinlikleri 2 MEGEP . http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprogramlar/kursprogramlari/cocukgelisim/moduller/muziketkinlikle ri2.pdf 29 Nisan 2015 tarihinde erişilmiştir.
  • Otacıoğlu, S.G.(2007). İlköğretim 5. 6. 7. sınıf öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 134-139.
  • Özmenteş, S.(2012). İlköğretim öğrencilerinin evdeki müziksel ortamları, müzik dersine yönelik tutumları ve kişisel değişkenleri arasındaki ilişkiler. Eğitim ve Bilim Dergisi, 163( 37), 53-66.
  • Sezer, F.(2009).Müzikle terapinin sınav kaygısı, öfke ve psikolojik belirtiler üzerindeki etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Erzurum.
  • Şendurur, Y. ve Barış, D.A.(2002).Müzik eğitimi ve çocuklarda bilişsel başarı. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (1),165-174.
  • T.C. Resmi Gazete.(2003).İlköğretim kurumları yönetmeliği, sayı: 25212.
  • T.C. Resmi Gazete.(2012).İlköğretim kurumları yönetmeliği, sayı: 28360.
  • Uçan, A. (2005). Müzik eğitimi temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar ve Türkiye’deki durum. (3.Baskı).Ankara: Önder Matbaacılık.
  • Uluocak, S., ve Tufan, E.(2011).İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi,19(3), 991-1002.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Hüseyin Aslantaş

Publication Date April 1, 2016
Submission Date April 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Issue: 37

Cite

APA Aslantaş, H. (2016). Yatılı Bölge Ortaokulu Öğrencilerinin Müzik Dersine İlişkin Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(37), 154-165. https://doi.org/10.21764/efd.20806