Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmeni adaylarının matematik öğretiminde kullanılabilecek somut materyallerden haberdar olma ve öğrenme sürecindeki kullanım seviyelerini belirleme ile bu somut materyalleri kullanmalarına yönelik öz-yeterliklerini ortaya koymaktır. Ayrıca, öğretmen adaylarının somut materyali tanıma ve kullanma seviyeleri ile öz-yeterlikleri arasında bir ilişki olup-olmadığı da araştırılacaktır. Bu amaçla tarama modeli kullanılmış olan bu çalışmada üçüncü sınıfa devam etmekte olan toplam 83 ilköğretim matematik öğretmen adayına “Somut Materyallerin Matematik Öğretiminde Kullanımına Yönelik Öz-Yeterlik Ölçeği” ile bilgi formunun uygulanması sonucunda araştırma verileri elde edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, öğretmen adaylarının somut materyalleri matematik öğretiminde kullanma konusunda kendilerini yeterli buldukları, somut materyalleri genellikle tanıdıkları ancak bu materyalleri genellikle kullanmadıkları anlaşılmıştır. Ayrıca, öğretmen adaylarının somut materyalleri matematik öğretiminde kullanmaya yönelik öz-yeterlikleri ile somut materyalleri tanıma ve kullanmaları arasında çok zayıf, negatif ve anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar sözcükler: İlköğretim, matematik, öğretmen adayı, somut materyal, öz-yeterlik.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 4, 2016 |
Submission Date | September 27, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 39 |