Bu araştırmanın amacı istasyon tekniğinin öğrencilerin matematik dersi akademik başarılarına etkisini ve tekniğe ait öğrenci görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim–öğretim yılında Giresun İl merkezinde bulunan bir ortaokulda öğrenim gören 47 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada hem nicel hem de nitel veriler birlikte kullanıldığı için karma (mixed) yöntem tercih edilmiştir. Araştırmanın verileri “Eşitlik ve Denklem” konusuna yönelik akademik başarı testi ile elde edilmiştir. Nicel veriler “Bağımsız Örneklem t- Testi “ ile analiz edilmiştir. Görüşmeler sonucunda toplanan veriler ise NVivo programı aracılığıyla içerik analizi kullanılarak incelenmiştir. Çalışma sonucunda istasyon tekniğinin kullanıldığı gruptaki öğrencilerin geleneksel yöntemin kullanıldığı öğrencilere göre ortalama başarılarının daha yüksek olduğu, ancak bu farkın istatistiksel olarak anlamlı olmadığı görülmüştür. Ancak öğrencilerin genel olarak istasyon tekniği ile matematik öğretimine karşı görüşleri daha olumludur. İstasyon tekniği uygulamalarının derse karşı olumlu tutum geliştirilmesi, derse etkin katılımın sağlanması, öğrencilerin sosyalleşmesi, takım bilincinin oluşması, sorumluluk duygularının geliştirilmesi, konunun öğretimi gibi birçok olumlu kazanımın öğrenciye kazandırıldığı öğrenci görüşleri dikkate alınarak ortaya çıkarılmıştır.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 27, 2016 |
Submission Date | March 28, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 40 |