BibTex RIS Cite

BÖTE Bölümü Öğrencilerinin Programlamaya Karşı Tutumlarının İncelenmesi

Year 2017, Issue: 41, 314 - 325, 13.04.2017
https://doi.org/10.21764/efd.64721

Abstract

Bu araştırmanın amacı Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümünde öğrenim gören öğrencilerin programlamaya karşı tutumlarının incelenmesidir.  Bu amaç doğrultusunda 2013-2014 bahar yarıyılında Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi BÖTE bölümünde öğrenim gören 128 öğrenciye, Bilgisayar Programlamaya Karşı Tutum ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler cinsiyet, sınıf ve mezun olunan lise türüne göre karşılaştırılmıştır. Ayrıca tutum puanı ortalamasına dikkat edilerek oluşturulmuş gruplar ile odak grup görüşmesi yapılarak öğrencilerin programlamaya karşı olan tutumlarına ilişkin görüşleri incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda katılımcıların programlamaya karşı tutumlarının olumlu düzeyde olduğu,  tutumlarının cinsiyet ve lise türüne göre anlamlı farklılık göstermediği ancak sınıf düzeyine göre anlamlı bir farklılık olduğu bulgularına ulaşılmıştır. Odak grup görüşmesine ilişkin veriler incelendiğinde katılımcıların programlamaya karşı olumsuz tutumlarının sınav kaygısından, başarısız olmaktan ve temel mantığını kavrayamamaktan dolayı olduğu görülmüştür.  Programlamaya karşı olumlu tutumlarının programlamayı eğlenceli olarak görmelerinden, bilgisayara hükmetme hissinden ve bir şeyler üretme duygusundan kaynaklandığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğrencilerin programlama sürecinde zorlayan etmenlere ilişkin görüşleri ise problem analizinde yaşanan sıkıntılar, kod yazma zorluğu ve yapıları (döngü vb.) nerede kullanacağını karıştırma şeklinde sıralanmaktadır.  Programlama mantığını kavramakla ilgili sıkıntının ise algoritma öğretimi sürecinde uygulamama olmaması, kısa süre ayrılması ve hazırbulunuşluk düzeyine dikkat edilmemesi kaynaklı olduğu görülmüştür. Katılımcıların algoritma öğretiminden beklentileri ise görsellik, uygulama yapma ve problemlerin basitten zora doğru gitmesi şeklindedir.

Year 2017, Issue: 41, 314 - 325, 13.04.2017
https://doi.org/10.21764/efd.64721

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Osman Erol

Adile Aşkım Kurt

Publication Date April 13, 2017
Submission Date June 19, 2016
Published in Issue Year 2017 Issue: 41

Cite

APA Erol, O., & Kurt, A. A. (2017). BÖTE Bölümü Öğrencilerinin Programlamaya Karşı Tutumlarının İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(41), 314-325. https://doi.org/10.21764/efd.64721

Cited By






Ortaokul Öğrencilerinin Kodlamaya Yönelik Tutumları
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi
https://doi.org/10.29129/inujgse.1166046






Investigating of Middle-school Students' Attitudes Toward Programming
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT)
Kadir GÜRSOY
https://doi.org/10.16949/turkbilmat.466047

Kodlama Eğitiminde İşbirlikli Öğrenme Yaklaşımı: Eşli Kodlama
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
Şule Betül TOSUNTAŞ
https://doi.org/10.26466/opus.680327