Bu araştırmanın amacı ortaöğretim kurumlarında 2014-2015 eğitim öğretim yılından itibaren uygulanmakta olan Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına (DYK) ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemektir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen beşli likert tipi Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğrenci Görüşleri Anketi (DYKİGA) kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirlik ve geçerlilik çalışmaları 536 (326 bayan, 210 erkek) ortaöğretim öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu Türkiye’nin Batı Karadeniz Bölgesi’nin Kuzey Batısında yer alan iki ilindeki 615 (414 bayan, 201 erkek) ortaöğretim öğrencisinden meydana gelmiştir. Elde edilen veriler genel olarak değerlendirildiğinde DYK’ya ilişkin öğrenci görüşlerinin olumlu olduğu ve bazı değişkenlere (cinsiyet, okul yerleşkesi, sınıf seviyesi) göre farklılık gösterdiği saptanmıştır. Bunun yanında okul türü değişkenine göre anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmüştür. Elde edilen bulgular ışığında orta öğretim öğrencilerinin DYK'ya ilişkin görüşlerinin olumlu olduğu söylenebilir. Bu farklılıklar hakkındaki değerlendirmelere tartışma ve sonuç bölümünde detaylı olarak yer verilmiştir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 15, 2017 |
Submission Date | July 4, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 42 |