Bu araştırma lisans
düzeyinde mesleki piyano eğitimi alan öğrencilerin duygusal dışavurum
düzeylerini cinsiyet, yaş ve okul türü değişkenleri açısından ortaya koymak amacıyla
yapılmıştır. Araştırmada, betimsel nitelikli tarama modeli kullanılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim- öğretim yılında Kayseri Üniversitesi
Güzel Sanatlar Fakültesi, Kocaeli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi,
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Marmara
Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve
Tasarım Fakültesi ve Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuvarı müzik
bölümlerinde ana dal piyano öğrencisi olarak öğrenim görmekte olan toplam 32
piyano öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu
ve “Berkeley Expressivity Scale” ölçeğinin Türkçe uyarlaması olan “Berkeley Duygusal
Dışavurum Ölçeği” kullanılmıştır. Bu ölçek ve kişisel bilgi formundan elde
edilen veriler Kruskal Wallis-H ve Mann Whitney U analiz teknikleri ile analiz
edilmiştir. Piyano öğrencilerinin duygusal dışavurum düzeyleri cinsiyet
değişkenine göre anlamlı farklılık göstermektedir (p<.05); yaş ve okul türü
değişkenlerine göre ise anlamlı bir farklılık göstermemektedir (p>.05).
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 21, 2017 |
Submission Date | July 7, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 44 |