İnsanın günlük yaşamı göz önünde
bulundurulduğunda, aynı gün içerisinde
birçok farklı duygunun deneyimlendiği ancak sosyal ilişkileri sürdürebilmek
için her durum ve ortamda duyguların doğal seyrinde yaşanamadığı görülmektedir.
Kişi duygularını yaşarken içinde bulunduğu ortam ve çevresindeki kişilerden
bağımsız değildir. Bu nedenle kişinin duygularını düzenleme yolları bulması
oldukça önemli hale gelmektedir. Bu araştırmanın amacı; okul öncesi dönemdeki
çocukların duygu düzenleme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından
incelemektir. Araştırmanın örneklemi, basit rastgele örnekleme yöntemi ile
seçilmiş olan 2015-2016 eğitim ve öğretim yılında Ankara ili Çankaya ilçesinde
bulunan bağımsız anaokullarına devam eden 4-6 yaş arası 240 çocuk ve ebeveynden
oluşmaktadır. Betimsel araştırma yöntemlerinden kesitsel tarama modelinde
yürütülen araştırmanın veri toplama aşamasında; Genel Bilgi Formu ve Duygu
Düzenleme Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi yapılırken Kruskal Wallis-H
Testi, Bağımsız Gruplar-T Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi kullanılmıştır.
Elde edilen bulgular üzerinden çocukların duygu düzenleme becerilerinin yaş,
cinsiyet, kardeş sayısı, anne çalışma durumu, babanın yaşı ve babanın eğitim
durumuna göre farklılık göstermediği ancak annenin eğitim düzeyi, annenin yaşı
ve ailenin aylık gelirine göre farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır.
Considering people's daily life, it is seen that many
feelings are experienced in the same day, but feelings can not always be
experienced naturally in order to sustain social relations. The individual is
not independent of the environment in which he or she is living and the people
around it. For this reason, it becomes very important to find ways to regulate
one's feelings. The purpose of this research is to examine preschool children's
emotion regulation skills in terms of various variables. The sample of the
study selected by simple random sampling method, consisted of 240 parents and
their children between the ages 4-6 who attend independent kindergartens
located in Çankaya counties of Ankara during the 2015-2016 academic year. In
this study conducted by descriptive screenning model, General Information Form
and Emotion Regulation Checklist were used. Kruskal Wallis-H Test, Independent
Groups T Test, One Way Anova were used to analyze of data. According to the
results of this study, emotion regulation skills of children differ based on
mother’s age and educational status and montly income but do not differ based on
age, gender, number of siblings,
father’s educational status, mother’s and father’s working status.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 21, 2017 |
Submission Date | August 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 44 |