Bu araştırmanın amacı, özel eğitim
okul müdürlerinin değişim eğilimlerinin, demografik değişkenler açısından
farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Araştırma, betimsel desende
tasarlanmıştır. Araştırmanını evrenini Türkiye’deki 1362 özel eğitim okul müdürü,
örneklemini ise tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen 137 özel eğitim okul
müdürü oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, kişisel bilgi formuyla ve
değişimde girişimcilik, değişimi yararına inanma, değişime direnç ve statükoyu
koruma olmak üzere dört boyuttan, 41 maddeden oluşan ve 5’li likert tipi bir
ölçek olan Değişim Eğilimleri Ölçeği ile toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS
21 paket programı kullanılarak Kruskal Wallis analiziyle test edilmiştir.
Araştırma sonuçları, özel eğitim okul müdürlerinin değişim eğilimlerinin olumlu olduğunu; değişim
eğilimleri alt boyutlarının daha önce görev yapılan eğitim kurumuna, öğrenim
durumuna ve alınan hizmet içi eğitim sayısına göre farklılaşmadığını; buna
karşın statükoyu koruma alt boyutunun mesleki kıdeme göre, değişimde
girişimcilik alt boyutunun ise yöneticilik kıdemine göre farklılaştığını ortaya
koymuştur. Elde edilen sonuçlardan hareketle araştırmanın sonunda özel eğitim
okul müdürlerinin değişim eğilimlerini arttırmaya yönelik öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 24, 2019 |
Submission Date | November 8, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 49 |