Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrenci velilerinin sosyal medyanın
yarar ve risklerine ilişkin görüşlerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda
çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın verileri 2014-2015
eğitim-öğretim yılı Denizli merkez ortaokullarında öğrenim gören 50 öğrenci
velisinden elde edilmiştir. Velilerle birebir görüşmeler yapılarak toplanan
veriler içerik analizine göre çözümlenmiş ve ulaşılan bulgulara göre öneriler
sunulmuştur. Araştırmanın sonucuna göre sosyal medyanın yararlarına ilişkin; iletişim, eğlence- sosyalleşme, eğitime katkı, bilgi kaynaklarına erişme,
hayatını kolaylaştırması, duyarlılık kazanma ve varoluş ortamı sunma gibi alt temalar ortaya çıkarken; risklerine
yönelik ise; psikolojik sıkıntılar, hayatını zorlaştırdığı, değerlerin
yozlaşması, kontrolsüz sosyalleşme, sağlı-fiziksel, suça maruz kalma –yönelme
ve şiddete maruz kalma gibi bulgulara rastlanmıştır. Veliler sosyal
medyadan daha fazla yararlanmak ve risklerini en aza indirmek için ise bazı
öneriler sunmuşlardır. Velilere
önerilerde temkinli
yaklaşmak, rehberlik etme, sınırlandırmak; öğrencilere
önerilerde bilinçli
kullanmak, sınırlandırmak, temkinli hareket etmek, sosyalleşmek; öğretmenlere önerilerde eğitime
entegre, rehberlik, anlayış; medyaya önerilerde ise bilinçlendirmek, rehberlik ve sınırlandırmak gibi alt temaların
ortaya çıktığı sonucuna varılmıştır. Bu sonuçlardan hareketle velilerin,
çocukları için sosyal medyayı birçok açıdan faydalı görmenin yanında riskleri
konusunda tedirgin oldukları görülmüştür.
Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrenci velilerinin sosyal medyanın
yarar ve risklerine ilişkin görüşlerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda
çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın verileri 2014-2015
eğitim-öğretim yılı Denizli merkez ortaokullarında öğrenim gören 50 öğrenci
velisinden elde edilmiştir. Velilerle birebir görüşmeler yapılarak toplanan
veriler içerik analizine göre çözümlenmiş ve ulaşılan bulgulara göre öneriler
sunulmuştur. Araştırmanın sonucuna göre sosyal medyanın yararlarına ilişkin; iletişim, eğlence- sosyalleşme, eğitime katkı, bilgi kaynaklarına erişme,
hayatını kolaylaştırması, duyarlılık kazanma ve varoluş ortamı sunma gibi alt temalar ortaya çıkarken; risklerine
yönelik ise; psikolojik sıkıntılar, hayatını zorlaştırdığı, değerlerin
yozlaşması, kontrolsüz sosyalleşme, sağlı-fiziksel, suça maruz kalma –yönelme
ve şiddete maruz kalma gibi bulgulara rastlanmıştır. Veliler sosyal
medyadan daha fazla yararlanmak ve risklerini en aza indirmek için ise bazı
öneriler sunmuşlardır. Velilere
önerilerde temkinli
yaklaşmak, rehberlik etme, sınırlandırmak; öğrencilere
önerilerde bilinçli
kullanmak, sınırlandırmak, temkinli hareket etmek, sosyalleşmek; öğretmenlere önerilerde eğitime
entegre, rehberlik, anlayış; medyaya önerilerde ise bilinçlendirmek, rehberlik ve sınırlandırmak gibi alt temaların
ortaya çıktığı sonucuna varılmıştır. Bu sonuçlardan hareketle velilerin,
çocukları için sosyal medyayı birçok açıdan faydalı görmenin yanında riskleri
konusunda tedirgin oldukları görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 26, 2019 |
Submission Date | November 27, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 50 |