Bu çalışma,
ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma kaygılarını, Türkçe dersine yönelik
tutumlarını ve okuma kaygıları ile Türkçe dersine yönelik tutumları arasındaki
ilişkiyi ortaya koymaktadır. Araştırma birden fazla değişken arasındaki
ilişkinin incelenmesine dayalı olduğu için betimsel modellerden ilişkisel
tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma evreni 2017/2018 eğitim öğretim yılı
Kayseri il merkezinde öğrenim görmekte olan dördüncü sınıf öğrencilerinden
oluşmaktadır. Oranlı küme örnekleme yöntemiyle belirlenen örneklem
sosyo-ekonomik özelliklerine göre düşük-orta- iyi ve yüksek olmak üzere dört
ilkokuldan 556 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada
veri toplama araçları olarak “Okuma Kaygı Ölçeği” ve “Türkçe Dersi Tutum Ölçeği”
kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler aritmetik ortalama, standart
sapma, frekans, yüzde ve pearson korelasyon katsayısı teknikleri ile analiz
edilmiştir.
Araştırma da elde edilen
sonuçlara göre ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma kaygıları ara sıra
düzeyinde olduğu, Türkçe dersine yönelik tutumlarında ise kararsız oldukları
tespit edilmiştir. Ayrıca ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma kaygıları
ile Türkçe dersine yönelik tutumları arasında negatif yönde orta düzeyde
(r=-,415) bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Yapılan araştırmadan elde edilen
sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 27, 2019 |
Submission Date | December 17, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 51 |