Karakter özelliği olarak insanın davranışlarına
yansıyan erdemler liderlik için hayati derecede gereklidir. Wang (2011)
tarafından geliştirilen 18 madde ve beş boyuttan oluşan erdemli liderlik ölçeği
üniversite öğrencilerinden ve öğretmenlerden oluşan üç ayrı grup üzerinde
uygulanarak Türkçeye uyarlanmıştır. Dil eşdeğerliğini belirlemek için İngilizce
öğretmenliği bölümü öğrencilerine ölçeğin İngilizce ve Türkçesi üç hafta ara ile
uygulanmıştır. Her iki formdan elde edilen puanlar arasında anlamlı ve olumlu
yönde ilişki olduğu belirlenmiştir. Yapı geçerliğinin incelenmesinde ilk olarak
doğrulayıcı faktör analizi yapılmış ve verilerle modelin uyumunu gösteren
indeksler incelenmiş ve ölçeğin kabul edilebilir uyuma sahip olduğu
belirlenmiştir (X2/sd=2,25; RMSA=0,07; SRMR=0,04; NFI=0,92; CFI=0,95; GFI=0,88;
AGFI=0,85; TLI=0,84). Ölçüt geçerliği incelemesinde ölçekler arasında anlamlı
ve olumlu korelasyon belirlenmiştir. İç tutarlık katsayısının ölçeğin geneli
için 0,96 olduğu ve ölçeğin yüksek derecede güvenilir olduğu tespit edilmiştir.
Madde toplam korelasyonunun incelenmesinde bulgular bütün maddelerin
katılımcılar tarafından doğru anlaşıldığını göstermektedir. Türkçeye uyarlanan Erdemli
liderlik ölçeğinin, erdemli liderlik düzeyini belirlemede geçerli ve güvenilir
bir araç olduğu değerlendirilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 27, 2019 |
Submission Date | January 3, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 51 |