Küresel okuryazarlık; küresel bilgiye sahip
olma, küresel olayları kavrayabilme ve küresel farkındalık olarak
tanımlanabilir. Ayrıca etkin ve küresel bir vatandaş olarak bireylerin
rollerini yerine getirebilmesi için güncel siyasi, sosyal ve iktisadi konuların
bilinmesi, okunması ve kavranması olarak tarif edilebilir. Kısacası yaşadığı
dünyayı bilmesi, tanıması ve kavramasıdır. Küresel okuryazarlık niteliklerine
sahip olma; bireyin hem kendi kültür çevresinde hem de evrensel ölçekte katkı
sunacak bir kabiliyette başarılı bir insan profiline hizmet edecektir.
Bu araştırmanın amacı küresel okuryazarlık
becerisini, eğitimini ve küresel okuryazarlığın sosyal bilgiler müfredatına
yansımalarını hem ilgili literatür hem de uzman görüşleri doğrultusunda ortaya
koymayı amaçlamaktadır. Bu araştırma nitel bir çalışma olarak tasarlanmış ve bu
yöntem çerçevesinde durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma
gurubunu 8 sosyal bilgiler uzmanı oluşturmaktadır. Çalışma grubu kolay
ulaşılabilir durum örneklemesine uygun olarak seçilmiştir. Araştırmada iki
farklı nitel veri toplama yönetimi ve bu yöntemlere uygun araçlar
kullanılacaktır. Bu veri toplama yöntemlerinden birincisi görüşme formları,
diğeri ilgili dokümanlar olmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 27, 2019 |
Submission Date | March 8, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 51 |