Araştırmanın amacı, başarı yönelimli
öğrencilerin ders çalışırken kullandıkları öğrenme stratejilerini
belirlemektir. Bu araştırma, araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile
gerçekleştirilmiştir. Durum çalışması, nicel veya nitel yaklaşımla yapılabilir.
Bu çalışmada hem nicel hem de nitel durum çalışmasına yer verilmiştir. Araştırmanın örneklemini Buca Eğitim Fakültesi
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık 2. sınıfa devam eden lisans öğrencileri
oluşturmaktadır. Araştırmanın ilk bölümünde 55 öğrenci 2x2 Başarı Yönelimleri
Ölçeğini doldurmuş, bu ölçek ile başarı yönelimli öğrenciler belirlenmiştir
(n=37). Bu öğrencilerin 31’i kadın (% 84) ve 6’sı ise erkek (% 16)’dir. Daha
sonra aynı öğrencilere ders çalışırken kullandıkları öğrenme stratejilerini
belirlemek amacıyla öğrenme stratejileri formu verilmiştir. Veri toplama aracı
olan 2x2 Başarı Yönelimleri Ölçeği, öğrencilerin başarı yönelimlerini
belirlemek amacıyla Akın (2006) tarafından geliştirilmiştir. Ölçek 26 maddeden
oluşan 5’li Likert tipi ve 4 alt faktörden oluşan bir ölçme aracıdır. Ders
çalışırken kullandıkları öğrenme stratejilerini belirlemek amacıyla açık uçlu
soruların yer aldığı yarı yapılandırılmış form kullanılmıştır. Verilerin
analizinde ise; öğrencilerin öğrenme stratejileri formuna yazdıkları görüşleri
kodlanmıştır. İki araştırmacı ayrı ayrı açık uçlu sorulara verilen yanıtları
okuyarak belirli kategoriler altında toplamıştır. Oluşturulan kategorilerin,
ifade edilme sıklığı (frekans) ve ifade edilme yüzdeleri hesaplanmıştır.
Araştırmanın sonunda öğrencilerin ders çalışırken %18’i not tuttuğu, %11’i özet
çıkardığı, % 10’unun tekrar yaptığı, %10’unun tablo-şekil–kavram haritası
kullandığı ve yine %10’ unun ise benzer ve farklılıkları bulduğu saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2020 |
Submission Date | February 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 53 |