Bu araştırmanın temel amacı “Öğretmen Liderliği”
eğitim programına katılan yaygın eğitim kurumları usta öğretici ve
öğretmenlerinin almış oldukları eğitim programına ilişkin görüşlerini
belirlemektedir. Araştırmada, deney grubunda yer alan 6’sı kadrolu, 6’sı usta
öğretici olmak üzere toplam 12 kişiyle yarı yapılandırılmış görüşme formu ile
nitel araştırma yöntemlerinin doğasına uygun olarak görüşmeler yapılmıştır.
Verilerin analizinde betimsel ve tema analizi gerçekleştirilmiştir.
Katılımcıların öğretmen liderliği beceri düzeylerini artırmak amacıyla
hazırlanan "Öğretmen Liderliği" eğitim programının, öğretmenlerin
öğretmen liderliği beceri düzeylerine etkisine ilişkin hazırlanmış olan
programa ait görüşleri incelendiğinde katılımcıların almış oldukları mesleki
eğitim programından memnuniyet duydukları, bu tür mesleki eğitim ve
programlardan tüm öğretmenlerin yararlanması gerektiğini ifade etmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2020 |
Submission Date | March 14, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 53 |