Bu çalışmanın amacı ilkokul 3. Sınıf
öğrencilerine verilen insan haklarıyla ilgili eğitimin onların davranışlarında
hangi değişimleri ortaya çıkardığını gözlemlemek ve eğitimin sonunda
öğrencilerin insan haklarıyla ilişkili kavramlara ilişkin görüşlerinin nasıl
şekillendiğini belirlemektir. Bu nedenle nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu farklı akademik başarılardaki 14
öğrenci oluşturmuştur. Bu öğrencilerin 6’sı erkek 8’i kızdır. Veri toplama araçları
olarak kamera kayıtları (yapılandırılmamış gözlem) ve görüşmeler
kullanılmıştır. Uygulama süreci tamamlandıktan sonra tüm veriler
bütün olarak değerlendirilip çözümlenmiştir.
Görüşmelere ilişkin ses kayıtları ve gözlemlere ilişkin kamera kayıtları
yazıya aktarılmış daha sonra içerik analizi yapılmıştır. Araştırmanın gözlem
sonuçları incelendiğinde öğrencilerin üzerinde en fazla durdukları değerin
saygı değeri olduğu, yaşadıkları çevrenin farkında olma becerilerinin yüksek
olduğu görülmüştür. Görüşme sonuçlarına göre ise öğrencilerin insan hakları
eğitimi uygulamasının sevdikleri yönü kendilerine temel hakları öğretmesi
olmuştur. Öğrenciler insan hakları eğitimi uygulamasında anlamadıkları konular
olduğunu buna sebep olarak konuların karışık olmasını ve yeterince
işlenmemesini göstermişlerdir. Yöntem olarak somut ve oyuna dayalı, içerik
olarak da daha fazla örnek olay etkinlikleri olan bir uygulama istediklerini
ifade eden öğrenciler insan hakları eğitimi uygulamasının yaşamlarında
kullanabilecekleri bilgileri kazandırdığını düşünmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2020 |
Submission Date | April 7, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 53 |