Bu
araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmenliği birinci sınıfına yeni başlayan
öğrencilerin okula uyum süreçlerini yaratıcı drama yöntemi ile desteklemenin
etkisini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, Akdeniz Üniversitesinde
2017-2018 eğitim öğretim sosyal bilgiler eğitimi birinci sınıflarına yeni
başlayan 57 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada ön test - son test kontrol
gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Ayrıca çalışmada sürecin
değerlendirilmesi ile elde nitel veriler nicel bulguları desteklemek için
kullanılmıştır. Çalışmada araştırmacılar tarafından geliştirilen 9 oturumluk
(her atölye 180 dakika) yaratıcı drama etkinlikleri uygulanmıştır. Uzman
görüşleri alınarak her atölyenin kazanımları yazılmış ve bu kazanımlar ışığında
öğrenme-öğretme etkinlikleri hazırlanmıştır. Çalışmanın başında ve sonunda
çalışmanın kazanımları ve uzman görüşlerine göre likert tipi 40 maddelik
“Oryantasyon Çalışmasını Değerlendirme Formu” geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Toplanan
nicel veriler SPSS 21.0 programı ile analiz edilmiştir. Oryantasyon eğitiminin
bitiminde deney grubu öğrencilerinin oryantasyon çalışmasını değerlendirme
formlarına verdikleri cevaplar, atölye eğitmenine yazdıkları değerlendirme
mektupları ve yine çalışmaları değerlendirmek için açık uçlu sorulara
verdikleri yazılı cevaplar betimsel analiz yöntemiyle irdelenmiştir. Nicel ve nitel verilerin analizi sonucunda yaratıcı drama
etkinlikleriyle yürütülen oryantasyon eğitiminin deney grubundaki öğrencilerin
kişisel, mesleki, sosyal alanlarda gelişimleri ile okulu, öğretmenlerini ve
arkadaşlarını daha iyi tanımaları konusunda anlamlı derece olumlu etkilediği
belirlenmiştir.
The aim of this research
is to determine the effect of supporting the adaptation process to the faculty
of the first – grade freshmen social studies teachers’ candidates wıth creative
drama. The study group of the research consisted of the first - grade freshmen 57
students attending the social studies teaching at Akdeniz University in the
first week of 2017-2018 educational years. The experimental design model with
pre-test – post-test control group was used in the study. In addition, the
qualitative data acquired from the evaluation of the process in the study was
used to support the quantitative findings. The nine - session creative drama
workshops (each workshop lasting 180 minutes) prepared for the study by the
researchers were applied. The outcomes of each workshop were written by taking
the expert opinions into consideration and the teaching and learning activities
were prepared in the light of these outcomes.
The Evaluation Form for Orientation Study including 40 likert-type
items, developed by the researcher in accordance with the outcomes of the study
and the expert opinions, was applied at the beginning and the end of the
research. The collected quantitative data were analysed with SPSS 21.0 program. At the end of the orientation course, the responses that the
students in the experimental group gave to the Evaluation Form for Orientation
Study, the evaluation letters they wrote to the workshop leader and the written
replies that they gave to open-ended questions were analysed by the descriptive
analysis. The analysis of the qualitative and quantitative data showed that the
orientation education realized with the creative drama activities had a highly
positive effect on recognizing their schools, teachers and friends much better
thanks to the personal, professional and social developments of the students in
the experimental group.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2020 |
Submission Date | June 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 53 |