Çalışmanın
amacı ortaokul öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarının belirlenmesidir.
Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden kesitsel tarama modeli kullanılmıştır.
Araştırmanın örneklemini 2017-2018 eğitim-öğretim yılı ikinci yarıyılında Aydın
ili Kuyucak ilçesinde 5 farklı devlet ortaokulundaki 5, 6, 7 ve 8. sınıfta
öğrenim görmekte olan 295 öğrenci (148 kız, 147 erkek) oluşturmaktadır.
Çalışmada veriler Yücel ve Özkan (2014) tarafından geliştirilen ortaokul
öğrencilerine yönelik Çevresel Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Veriler analiz
edilirken, öğrencilerin çevreye yönelik tutumlarının cinsiyete göre değişiminde
Mann whitney U Testi, sınıf seviyesine ve baba eğitim düzeyine göre değişiminde
Kruskall-Wallis Testi, anne eğitim düzeyi düzeyine göre değişiminde tek yönlü
varyans analizi (ANOVA) analizi yapılmıştır. Sonuçta öğrencilerin çevreye
yönelik tutumlarında sınıf seviyesine, anne eğitim düzeyine ve baba eğitim
düzeyine göre anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Çalışma bulgularından
yola çıkılarak gerekli önerilerde de bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2020 |
Submission Date | June 21, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 53 |