Araştırmanın amacı pedagojik formasyon
programına kayıtlı olan kursiyerlerin Derin Yaklaşım (DY) ve Yüzeysel Yaklaşım
(YY) puanları arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını, DY ve YY
puanlarının cinsiyete göre değişip değişmediğini ve ders çalışma yaklaşımı
puanlarının akademik başarı puanlarını yordayıp yordamadığını tespit etmektir.
Veriler Türkiye’nin doğusunda bulunan bir üniversitede açılan pedagojik
formasyon eğitimi sertifika programına katılan kursiyerlerden elde edilmiştir.
Çalışma kapsamında 72 erkek, 115 kadın olmak üzere toplam 187 kursiyer
bulunmaktadır. Kursiyerlerin ders çalışma yaklaşımlarını tespit etmek için
Biggs, Kember ve Leung tarafından geliştirilen, Yılmaz ve Orhan tarafından Türkçeye uyarlanan Ders Çalışma
Yaklaşımları Ölçeği kullanılmıştır. Toplam 20 sorudan oluşan ölçekte onar
sorudan oluşan DY ve YY olmak üzere iki alt ölçek ve her alt ölçeğe ait beşer
sorudan oluşan ikişer alt boyut bulunmaktadır. Kursiyerlerin DY puanları ile YY
puanları arasında DY puanları leyhine anlamlı farklılık tespit edilmiştir.
Çoklu doğrusal regersyon anlaizi sonuçları DY ve YY puanlarının akademik
başarının anlamlı yordayıcıları olduğu (R: .365, R2: .133; βDY:
.276; βYY: -.160, p < .001), DY’nin akademik başarıyı pozitif,
YY’nin ise negatif yönde yordadığı, akademik başarıda gözlenen değişkenliğin %
13,3’ünün öğrenme yaklaşımları ile açıklanabileceği tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 25, 2020 |
Submission Date | May 5, 2018 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 56 |