Bu araştırmanın amacı Türkçe öğretmenlerinin teknoloji, pedagoji ve alan bilgisi yeterlik düzeylerini belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubu 2019-2020 eğitim öğretim yılında Antalya il ve ilçe merkezlerinde devlet okullarında görev yapmakta olan ve gönüllü olarak katılım gösteren 497 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubundaki 268 öğretmenden alınan veriler açımlayıcı faktör analizinde, 231 öğretmenden alınan veriler doğrulayıcı faktör analizinde kullanılmıştır. Yapılan açımlayıcı faktör analizi sonucunda ölçeğin Teknoloji Destekli Pedagojik ve Alan Bilgisi, Pedagojik Alan Bilgisi, Teknoloji Bilgisi, Alan Bilgisi ve Pedagoji Bilgisi olmak üzere 5 boyut ve 46 maddeden oluştuğu sonucuna ulaşılmıştır. AFA sonucunda hesaplanan Cronbach α iç tutarlılık anlamında güvenirlik katsayıları sırayla 0.95, 0.92, 0.85, 0.84, 0.85 olarak belirlenmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi sonuçlarına göre ise, χ2/sd 2.12, CFI 0.97, RMSEA 0.070, NFI 0.94 ve NNFI 0.96 olarak hesaplanmıştır. DFA sonucunda hesaplanan Cronbach α iç tutarlılık anlamında güvenirlik katsayıları sırayla 0.95, 0.93, 0.77, 0.83, 0.87 olarak belirlenmiştir. Sonuçlar değerlendirildiğinde ölçeğin geçerliği ve güvenirliğinin sağlandığı ve Türkçe öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi yeterlik düzeylerini ortaya koyabileceği belirlenmiştir.
Türkçe eğitimi Teknolojik pedagojik alan bilgisi Türkçe öğretmenliği Ölçek Güvenirlik Geçerlik
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 25, 2020 |
Submission Date | July 14, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 56 |