Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından hazırlanan bilişim teknolojileri öğretim programı ile küresel ekonomide önemli yerleri olan, bilgiyi üreten ve teknolojiye aktaran gelişmiş ülkelerden; İngiltere, Avustralya ve Birleşik Devletler’in (Kaliforniya, Massachusetts ve Florida eyaletleri) bilişim teknolojilerine yönelik öğretim programlarının incelenmesi ve programlara ilişkin ortak özelliklerin, eğitim durumlarının, ölçme ve değerlendirme yollarının belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda Türkiye’de ve gelişmiş ülkelerde uygulanan bilişim teknolojileri dersi öğretim programlarında öğrencilere kazandırılması hedeflenen ortak özellikler belirlenmiş olup farklılıklar analiz edilmiştir. Tarama modeli niteliğinde betimsel bir çalışma olan bu araştırmada veriler, belgesel tarama yönteminde doküman analizi tekniği ile toplanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, Türkiye ve gelişmiş ülkelerin bilişim teknolojileri dersi öğretim programlarında kazandırılması planlanan özelliklerin/ yeterliklerin/standartların/öğrenme çıktılarının, eğitim durumlarının, ölçme ve değerlendirme yollarının bazı açılardan benzerlik gösterdiği tespit edilmiştir. Gelişmiş ülkelerin programlarında sarmallık ve aşamalılık ilkelerinin dikkate alındığı ve kazandırılmak istenen özelliklerin bilginin doğasına uygun olarak yapılandırıldığı tespit edilmiştir. Türkiye'de uygulanan programda ise gerek sarmallık gerekse aşamalılık bakımından eksiklikler olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 25, 2020 |
Submission Date | July 18, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 56 |