Sınıf öğretmenleri kaynaştırma eğitimi
kapsamında özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerle sıklıkla karşılaşmaktadır.
Bu noktada, sınıf öğretmenlerinin özel eğitim hakkında yeterli bilgi ve
beceriyle sahip olması önemli bir gerekliliktir. Bu nedenle, bu araştırmanın
amacı, sınıf öğretmenlerinin hizmet öncesi ve hizmet içinde özel eğitim
alanında aldıkları eğitimlere yönelik görüşlerinin ve önerilerinin
belirlenmesidir. Öğretmenlerin belli bir deneyime yönelik görüşleri irdelendiği
için nitel araştırma yaklaşımları kapsamında yer alan olgubilim (fenomenoloji)
araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış mülakat tekniği
kullanılarak toplanmıştır ve analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları,
öğretmenlerin özel eğitim alanındaki eğitimlerin arttırılmasını öncelikli bir
ihtiyaç olarak düşündüklerini göstermektedir. Ayrıca, sınıf öğretmenlerine
yönelik özel eğitim ile ilişkili eğitimlerin teorik ve uygulamalı olması gerektiğini
düşündükleri sonucu elde edilmiştir. Bunların yanında, kurslara katılmaları
için öğretmenlerin motivasyonu arttırılması gerektiği araştırmanın bir diğer
sonucudur. Araştırma kapsamında ayrıca öğretmenlerin üniversite gibi kurumlarla
olan ilişkileri geliştirilmesi, ailelerin de bu eğitimlere dâhil edilmesi,
yeniliklerin takip edilmesi amaçlı bu eğitimler sürekli ve yeterli sürelerde
düzenlenmesi öneriler olarak karşımıza çıkmıştır. Son olarak, bu araştırma
katılımcı öğretmenlerin verdiği cevaplar doğrultusunda bu eğitimlerin içeriği
düzenlenirken Türkiye’nin kültür yapısının da göz önünde tutulması gerektiğini
de işaret etmektedir.
Sınıf öğretmenliği özel eğitim lisans eğitimi hizmet içi eğitim kaynaştırma eğitimi öğretmen eğitimi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 30, 2021 |
Submission Date | September 6, 2019 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 57 |